Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy przebieg układ przy dworcu PKP budzi emocje

Michał Sitarek
Od dziś przed dworcem PKP autobusy zatrzymywać się będą na nowym węźle przesiadkowym. Przejedzie tam również pierwszy tramwaj. Kierowcy i pasażerowie wytykają drogowcom niedociągnięcia i liczą na poprawki.

Od dziś przed dworcem PKP autobusy zatrzymywać się będą na nowym węźle przesiadkowym. Przejedzie tam również pierwszy tramwaj. Kierowcy i pasażerowie wytykają drogowcom niedociągnięcia i liczą na poprawki.

<!** Image 3 align=none alt="Image 196799" >

To już ostatnia zmiana w organizacji ruchu w tym miejscu. W weekend otwarty został przebudowany odcinek ul. Zygmunta Augusta przed budynkiem dworca. Korzystają z niego zarówno pojazdy jadące w kierunku Jachcic, jak i te podążające w kierunku centrum. Przez węzeł przesiadkowy, przy którym zlokalizowane są przystanki, mogą przejeżdżać wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej. Dla wielu to duże utrudnienie, bowiem wraz z budową węzła ubyło miejsc, w których można zaparkować auto, chociażby na chwilę, gdy np. odwozimy bliskich na pociąg. Nie da się podjechać także pod gmach dworca.

- Na samym węźle zlokalizowane są dwa stanowiska dla autobusów linii nr 67, 80, 93, 94 - bliżej Dworcowej - i 62, 79 - bliżej Warszawskiej - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. - Autobusy jadące w stronę pętli na Rycerskiej nadal będą zatrzymywać się na ul. Warszawskiej przed skrzyżowaniem z Zygmunta Augusta. Autobusy linii nr 54, jadące w stronę osiedla Piaski, od weekendu zatrzymują się w zatoce przed wejściem do dworca. W przeciwnym kierunku przystanek dla tej linii powstał na Dworcowej przy wieżowcu dawnej „Eltry”. To już docelowa organizacja ruchu w tym rejonie.

<!** reklama>

- Prawdopodobnie dziś na torowisko wjedzie też pierwszy tramwaj. Będzie to pojazd techniczny - dodaje Jerzy Jewuła, kierownik kontraktu na budowę linii tramwajowej. - Ułatwi on prace przy rozwieszaniu trakcji. Montowany jest także system informacji pasażerskiej - na specjalnych monitorach będzie odliczany czas odjazdu poszczególnych linii.

Zaproponowany przed tygodniem przez drogowców układ linii tramwajowych i autobusowych w okolicy dworca budzi emocje. Ma on obowiązywać od 23 listopada i zakłada skierowanie na Rycerską dwóch linii tramwajowych z Glinek i Wyścigowej oraz połączenie linii autobusowych 54 i 62.

- Jeśli linią nr 54 nie da się dojechać do ronda Jagiellonów, to mam nadzieję, że zostanie ona objęta systemem A+T - mówi pan Andrzej z ulicy Smukalskiej.

- Z pętli na Wyścigowej, z której korzystają tysiące pasażerów z Fordonu, nie da się już dojechać na Gdańską i Wilczak! - alarmuje pan Stanisław z Tatrzańskiego.

Zdaniem części pasażerów na dworzec powinno skierować się więcej linii tramwajowych. Kontrowersje budzi zapowiedź wprowadzenia ograniczeń częstotliwości kursowania linii autobusowej nr 94 w godzinach wieczornych. Kierowcy liczą, że drogowcy umożliwą dojazd autem pod dworzec.

Wczoraj przedstawiciele ZDMiKP nie byli w stanie rozwiać wątpliwości, chociaż dyskusja o nich trwa od kilku dni. Do tematu wrócimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!