https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe linie połączą Bydgoszcz z Osielskiem, Żołędowem, Niwami i Przyłękami

Krzysztof Drobiński
Od 1 maja autobusy rozpoczną kursy między gminami. Linie połączą Bydgoszcz z Osielskiem, Żołędowem, Niwami i Przyłękami.

Nowe połączenia to efekt porozumienia samorządów Bydgoszczy oraz sąsiednich gmin: Osielsko i Białe Błota. Międzygminne autobusy nr 91, 93 i 94 wyruszą na trasy 1 maja 2014 r.

Monitoring z zapowiedzią

Wszystkie autobusy przeznaczone do obsługi wymienionych linii będą pojazdami standardowymi, niskopodłogowymi o długości około 12. metrów. Zgodnie z wytycznymi Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wszystkie pojazdy kierowane do obsługi linii międzygminnych będą wyprodukowane po 2003 r. Będą miały monitoring, elektroniczny system zapowiedzi przystankowych, jak również kasowniki nowego typu umożliwiające wprowadzenie dodatkowego oznaczenia strefy, w której skasowano bilet. Do obsługi trzech nowych linii międzygminnych w godzinach szczytu rannego zaplanowano cztery dodatkowe autobusy.
Pobierz: http://m.7dni.pl/2014/03/n/f6167-306476.pdf
Pobierz: http://m.7dni.pl/2014/03/n/5f2a5-306477.pdf
[break]

Trasy...

Oto przebieg nowych linii
- nr 91: Błonie - Białe Błota (przez ul. Centralną) - Ciele Osiedle - Ciele - Zielonka - Przyłęki (Wodna),
- nr 93: Leśne - Modrzewiowa - Gdańska - Myślęcinek - Osielsko (przez ul. Szosę Gdańską, Centralną, Karpacką) - Niwy (Rybiniecka)
- nr 94: Leśne - Modrzewiowa - Gdańska - Myślęcinek - Jeździecka - Niemcz (przez ul. Słowackiego, Mickiewicza, Bydgoską) - Jagodowo - Żołędowo (przez ul. Bydgoską, Jastrzębią) - Żołędowo (Augustowska).
Przypomnijmy, że linia nr 92, łącząca Bydgoszcz z Murowańcem, ma przebieg: Błonie - Szubińska – Białe Błota, Szosa Szubińska - Lipniki, Łochowska - Murowaniec

... i strefy

Linie autobusowe nr 91, 92, 93 i 94 będą liniami międzygminnymi, strefowymi.
I strefa obejmuje obszar miasta Bydgoszczy. II strefa to obszar gmin, z którymi Bydgoszcz zawarła porozumienie. Granica strefy miejskiej „I” i podmiejskiej „II” będzie zlokalizowana następująco:
- dla linii nr 91 pomiędzy przystankami „Błonie” a „Białe Błota/ Chlebowa”
- dla linii nr 92 pomiędzy przystankami „Błonie” a „Białe Błota/ Urząd Gminy”
- dla linii nr 93 pomiędzy przystankami „Gdańska/Jeździecka” a „Osielsko/Myślęcinek”
- dla linii nr 94 pomiędzy przystankami „Jeździecka/Ogród botaniczny” a Niemcz/Kasprowicza” w kierunku Żołędowa oraz „Niemcz /Słowackiego” a „Jeździecka/ Ogród botaniczny” w kierunku pętli Leśne. Strefa będzie dotyczyła pasażerów podróżujących na podstawie biletów okresowych sieciowych.
Podczas środowej sesji radni przyjęli uchwałę o cenach biletów na linie międzygminne.

Bilet jednorazowy na kurs realizowany w obu strefach kosztować będzie 3 złote. Droższy będzie bilet okresowy na obie strefy: miesięczny na jedną linię dzienną lub nocną kosztował będzie 80 zł, sieciowy na linie dzienne i nocne - 120 zł. Mapki nowych linii znajdą Państwo na www.express.bydgoski.pl.

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
enviv
Dla mnie to te linie i tak g... dają, sry ale by puscili 4 autobusy z rana od 6:30 do 7:30 i poźniej na powrót z pracy o 15-17 i jakieś dwa wieczorem żeby wrócic o 23 do domu i było by wszystko rentowne z same z siebie, ale jak widze rozkład że jest jeden autobus jak ktoś idzie na 8 do pracy i co godzine jakies jak wszyscy normalni siedza w pracy to jak mozemy mowic o rentownosci
A
Anka
Paweł gmina partycypuje w kosztach, jeśli nie potrafisz firmy prowadzić i bierzesz na siebie ryzyko zarobku to trudno ale wyraźnie było napisane, że Osielsko zapłaciło 500 tysięcy koszt utrzymania ponad milion, resztę ma być generowany zysk z biletów, które są po 3 zł a inna firma tej linii nie chciała obsługiwać za 4,4 bo BYŁO NIEOPŁACALNE.... miasto POWINNO ZARABIAĆ na linii a nie przejmować NIEDOCHODOWE POŁĄCZENIA.... co mi po zapłaceniu przez gminę 500 tysięcy jak resztę muszę wypracować a jeszcze i autobus naprawić, kupić i pracowników opłacić.... to jedźcie biznesmeni z bożej łaski, może ktoś dla miasta Bydgoszcz pobawi się w taki sponsoring.....
J
JANEK
z Jarużyna do Fordonu będziecie chodzić póki Wasze miasto z Waszych podadków uciła na coś. A nie uciuła. Gmina płaci za te linie tyle, że MZK ma z tego zysk. za dwie linie 1,2mln zł.
P
Paweł
Ogarnij Kobieto co plują Tobie w twarz, że sama na siebie plujesz. Gmina płaci za połączenia. Więc są to pewnie jedyne linie MZK na których nie generują strat.
P
Paweł nie z Byd
Biedni Bydgoszczanie, Gmina Białe Błota was nie okrada. Nie zabiera wam chodników- więc tak nie lamentujcie. Za zeszły rok gmina za jedną linie (najkrótszą ze wszystkich linii, mniej wiecej 1 kurs na godzine) dała miastu 600 000zł. Jak będą dwie linie wyłożyć będzie musiała jednak ponad milion złotych. Dlaczego gminy nie chcą dołączyć sie do miasta ? to chyba oczywiste. Sama dobrze korzysta z UE kasy, inwestuje i sie rozwija. Chodnik ze ścieżką rowerową z Byd do gminy BB też jest, ba nawet dwa- jeden asfaltowy przez las, drugi z kostki przy szosie ;)
chodnik z Jarużyna do Fordonu - nie z winy osielska ani BB go nie ma. Pisz, użalajcie sie dalej nad tym, że gminy was okradają. Szkoda, że autor artykułu nie wspomina nic o kasie jaką gminy muszą pompować za te linie.
A
Anka
zresztą RR bez urazy ale lotny nie jesteś, jeśli piszę aby włączyć gminy aby partycypowały w kosztach aby mzk było jak najmniej stratne to chyba o czymś to świadczy.... :) mam świadomość, że mzk jest stratne dlatego uważam, iż miasto Bydgoszcz nie powinno brać na siebie obciążenia partycypowania w kosztach utrzymania podmiejskich linii, dodatkowo wzięli na siebie CAŁE RYZYKO BIZNESOWE włącznie z amortyzacją sprzętu...... który do tanich nie należy
A
Anka
do R.P tak wiem o tym ale ja w przeciwieństwie do Ciebie PŁACĘ TUTAJ PODATKI W BYDGOSZCZY :) dodatkowo nie wiem czy się orientujesz, że ludziom zabrali ulgi BYDGOSZCZANOM na przejazdy komunikacją miejską twierdząc, że firmy na taki luksus dla bydgoszczan nie stać (teraz wiadomo gdzie były potrzebne te pieniądze), która jest utrzymywana z BYDGOSKICH PODATKÓW, dodatkowo jeśli gminy takie bogate i ich mieszkańcy TO NIECH ZAKUPIĄ WŁASNY TABOR, ZATRUDNIĄ LUDZI i go UTRZYMUJĄ..... dalej nie rozumiesz różnicy ???? moja pupcię mogą wozić BO JA ZA TO PŁACĘ !!!! podatek od nieruchomości TEŻ MAM DUŻO WYŻSZY niż w gminach ościennych ale ty tego nie rozumiesz prawda :)
R
R.R.
Pewnie nie wiesz, ze miasto tez doplaca do tego, abys wozila swoje ..... Mimo ze jestes z Bydgoszczy.
A
Anka
nie realna ocena sytuacji, bo nie ma co się cieszyć połączenia są niestabilne, dzisiaj są jutro ich nie ma a nie wiem ile jeszcze bydgoszczanie zniosą obciążeń aby ludzi w gminach sąsiednich sponsorować, jak powiedzą, że mzk do likwidacji bo nie zarabia to dopiero zacznie się jazda bez trzymanki i skłócanie ludzi, także wolałabym aby gminy były włączone a tym samym mieszkańcy partycypowali w kosztach utrzymania mzk, może ty hjk pomyśl o połączeniach darmowych do podtoruńskich gmin bo wy w Toruniu jakoś takich gestów z pieniędzy miejskich chyba nie macie....... a na bydgoszczan się wszędzie pluje i jeszcze wymaga aby na wszystko łożyli i dopłacali,wolałabym aby ludzie w gminach naciskali na swoich włodarzy na włączenia a tym samym infrastruktura się rozwijała, BO MIASTO NIE JEST W STANIE INWESTOWAĆ NA OBCYM TERENIE, a ziemi od gmin nie ma zamiaru Bydgoszcz wykupić aby mieszkańcy gmin mogli sobie ładnie dojeżdżać do miasta Bydgoszcz
h
hjk
widze ,ze jednak imperialne zapedy Pani Anka? :) hehe
A
Anka
te obiecane połączenia są po części finansowane z kasy bydgoszczan więc tak się nie ciesz..... bo dzisiaj są jutro ich nie będzie jak zrobimy larum i prezydenta
M
Mieszkaniec Zielonki
Wreszcie obiecane polaczenie z miastem. Pani Wojt ma dzieki temu moj glos w najblizszych wyborach.
A
Anka
Leszek dobrze, że o tym piszesz, bo to nas mieszkańców tego terenu to dotyczy, później mówią, że to Bydgoszcz okrada i dlatego nie ma chodników ..... i że to przez Bydgoszcz, ja też jestem za tym aby budować ludziom chodniki i ścieżki rowerowe aby bezpiecznie mogli się poruszać ..... gminy powinny włączyć się jak najszybciej w granice miasta Bydgoszcz i wtedy jako rady osiedli interweniować u prezydenta miasta na rzecz mieszkańców...... w Bydgoszczy może nie wszystko jest kolorowe i ludzie czekają latami ale jednak i budują obecnie baseny na osiedlach i tramwaj w końcu puszczą do fordonu i widziałam na wojska polskiego przebudowę chodnika i chyba robią ścieżkę rowerową..... więc zastanówcie się czasami czy wolicie czekać latami czy mieć połączenia z centrum i innymi osiedlami bydgoskimi
L
Lesze kuziak
Niestety , mimo licznych moich apeli do starosty powiatu bydgoskiego o wybudowania bezpiecznego chodnika z Jarużyna do Fordonu , starosta nie widzi tam pilnej potrzeby zmiany tego stanu
A
Anka
kiedy gminy włączą się w granice Bydgoszczy i poszerzą naszą czyli ludności zamieszkującej te tereny strefę wpływów i przebicie na rynku ? bo na chwilę obecną nasza siła nie ma przebicia w wawie
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski