
Awarie układu smarowania
Jeżeli na desce rozdzielczej zapali nam się kontrolka informująca o nieprawidłowym ciśnieniu oleju, a jego poziom jest właściwy, to najprawdopodobniej awaria układu smarowania. Winny może być zapchany filtr oleju – dlatego należy pamiętać o jego regularnej wymianie. Jeśli puszka lub pokrywa filtra oleju jest odkształcona, najprawdopodobniej winny jest niesprawny zawór przelewowy, który odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie smarowania. By utrzymać zawór w dobrej formie i nie doprowadzić do jego zablokowania, należy pamiętać o regularnej wymianie oleju silnikowego.

Zerwanie paska rozrządu
Kierowcy, których auta mają rozrząd na łańcuchu, mają trochę łatwiej – łańcuch rozrządu jest nie tylko bardziej wytrzymały, ale także hałasuje, kiedy domaga się wymiany. Pasek rozrządu niestety trzeba wymienić szybciej, w dodatku nie daje żadnych sygnałów, że jego żywot dobiega końca, dlatego powinniśmy okresowo prosić mechanika o weryfikację jego stanu. By zapobiec zerwaniu paska rozrządu, najlepiej wymienić go odpowiednio wcześnie. Warto więc znać zalecenia co do tego wydane przez producenta naszego pojazdu oraz wziąć na nie poprawkę i… wymienić pasek wcześniej. Niestety, nie będzie to tanie, bo pasek rozrządu powinno się wymieniać razem z innymi częściami. Kupiłeś używane auto, ale nie masz pewności kiedy i czy w ogóle był w nim wymieniany rozrząd? Lepiej wymień go w całości. Zerwanie paska rozrządu to poważna awaria, która może doprowadzić nawet do konieczności wymiany całego silnika. Lepiej tego uniknąć.