Według danych zebranych przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy, w maju bieżącego roku na drogach regionu zdarzyło się 76 wypadków, w których 11 osób zginęło, a 81 odniosło obrażenia. W tym samym czasie doszło do 2307 kolizji. W porównaniu z majem 2016 roku jest nieco lepiej, wtedy odnotowano 107 wypadków, było 20 zabitych, a rannych 115.
Aż 14 majowych wypadków drogowych zdarzyło się w regionie z winy pieszego (w zeszłym roku 18), w samej Bydgoszczy piesi zawinili cztery razy.
Które ulice biją rekordy pod względem liczby wypadków?
Z dobrych wiadomości: jest mniej nietrzeźwych kierowców, choć trudno w tym miejscu ocenić, czy to zasługa profilaktyki, częstych kontroli czy może tego, że z drogi zniknęli już ci, którym odebrano prawo jazdy za prowadzenie pod wpływem alkoholu...
Fakty są takie, że w maju bieżącego roku policja zatrzymała 244 nietrzeźwych, w tym samym czasie w zeszłym roku 298, a w 2015 roku aż 308.
Wypadek niedaleko dworca PKP. Są ranni [NOWE ZDJĘCIA]
Od stycznia do maja w regionie zdarzyło się 300 wypadków (71 w Bydgoszczy), w regionie zginęły 43 osoby, a w Bydgoszczy 10. Skutki wypadku: uderzenie w drzewo - 27 przypadków, wjechanie w pieszego - 97 przypadków, wywrócenie się pojazdu - 20, wypadki z pasażerem - 5, zderzenie: boczne - 70, przednie - 42, tylne - 23. Za 264 wypadki z tego półrocza odpowiadają kierujący samochodami (2016 rok: 309, 2015: 283).
Ciężarówka wjechała w auta stojące na czerwonym świetle [zdjęcia]
Wspomniani już piesi najczęściej nieostrożnie wchodzili na jezdnię tuż przed nadjeżdżający pojazd. Do opisywanych zdarzeń dochodziło najczęściej na jezdni, zwykle na prostym odcinku drogi, na drodze z pierwszeństwem przejazdu i na przejściu dla pieszych.
Do znudzenia: brawura
Główne przyczyny wypadków na drogach naszego regionu są niezmienne i w zasadzie identyczne w całej Polsce: niedostosowanie prędkości do panujących warunków drogowo-pogodowych (39,4 procent zabitych od stycznia do maja 2017 roku), nieudzielnie pierwszeństwa przejazdu (18,2 procent ofiar) i nieprawidłowe wyprzedzanie (15,2 procent ofiar wypadków), nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (12,1 procent), wreszcie zmęczenie i zaśnięcie za kierownicą (co stanowi 6,1 procent zgonów).
Powyższe dane na podstawie bip.bydgoszcz.kwp.policja.gov.pl).