- W tym sezonie realizację akcji ułatwi system elektronicznej ewidencji i zarządzania - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka.
Wzorem ubiegłych lat, każda droga wojewódzka otrzymała określony standard utrzymania. W tzw. najwyższym standardzie są drogi wojewódzkie o największym natężeniu ruchu: nr 223 Bydgoszcz - Białe Błota, nr 240 Świecie - Tuchola i nr 552 Łysomice - Lubicz. - Przeciętnie w ciągu sezonu zimowego na drogi wojewódzkie wysypywane jest 6 tysięcy ton soli - podkreśla rzeczniczka marszałka. Koszt akcji „Zima” przeciętnie wynosi 6-7 mln złotych.
Przeciętnie w ciągu sezonu zimowego na drogi wojewódzkie wysypywane jest 6 tysięcy ton soli. - Beata Krzemińska
Działania związane z zimowym utrzymaniem dróg ułatwi działający od niedawna system elektronicznej ewidencji i zarządzania drogami. Pojazdy biorące udział w akcji „Zima” zostały wyposażone w GPS, pozwalający na dokładne monitorowanie ich pracy oraz czujniki posypu, które rejestrują ilość zużytego materiału.
Elektroniczny system zarządzania i ewidencji to także ponad 40 kamer na drogach wojewódzkich. By podjąć decyzję o wysłaniu sprzętu, nie trzeba już czekać na informację od dyżurnego. Jeszcze większe znaczenie mają stacje meteorologiczne - na drogach wojewódzkich Kujaw i Pomorza pojawiło się dziewięć takich urządzeń. Na bieżąco rejestrują istotne zmiany temperatury, co ułatwia, m.in., oszacowanie ryzyka wystąpienia gołoledzi.
- Generalna dyrekcja przygotowała ponad 140 pługów, 72 solarki i ponad 22 tysięcy ton soli - mówi Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.