https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na razie nie ma co liczyć na zmiany w ruchu na skrzyżowaniu DK10 z wyjazdem z BPPT

Wojciech Mąka
Skrzyżowanie przy wyjeździe z Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego na trasę DK 10
Skrzyżowanie przy wyjeździe z Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego na trasę DK 10 Tomasz Czachorowski
Na razie nie ma co liczyć na przebudowę niebezpiecznego skrzyżowania przy wyjeździe z Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego na trasę DK 10. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad zapewnia, że skrzyżowanie będzie przebudowane przy realizacji drogi ekspresowej S10.

Korespondencja między BPPT a GDDKiA na temat konieczności budowy sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu trwa przynajmniej od 2019 roku. Już wtedy szefostwo parku skazywał na problemy komunikacyjne.

- W parku znajduje się się około 160 firm z różnych branż. Jedną z głównych branż, jaka występuje na terenie BPPT, jest transport ilogistyka. Z wyjazdu i wjazdu drogi S10-BPPT korzysta wiele aut powyżej 3,5 tony, a w godzinach szczytu również korzystają z niego samochody osobowe, powodując wzmożony ruch. Codziennie możemy zaobserwować tworzące się kilkukilometrowe korki do wjazdu na drogę S10 - to fragment jednego z pism Andrzeja Półgrabskiego, byłego prezesa BPPT, do bydgoskiego oddziału GDDKiA.

We wcześniejszych pismach BPPT zwracał uwagę, że szczególnie zależy mu na bezpieczeństwie uczestników ruchu drogowego oraz na usprawnieniu korzystania z infrastruktury BPPT-S10. "(…) Regularnie śledzimy informacje prasowe o kolejnych groźnych wypadkach, które dzieją się w obrębie skrzyżowania Szosy Obwodowej z ul. Petersona. Aby zapobiec kolejnym takim zdarzeniom zależy nam na utworzeniu w tym miejscu sygnalizacji świetlnej" - czytamy.

Świateł szybko tu nie będzie, o ile w ogóle będą

- Ten odcinek S10 jest najbardziej zaawansowany, czekamy tylko na wydanie decyzji ZRID, czyli wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej - stwierdza Julian Drób, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Bydgoszcz. - Znamy problem tego skrzyżowania, ale czekamy na budowę S10. Wtedy układ zostanie zmieniony, pojawi się tam rondo.

W latach 2022/23 podpisano w sumie cztery umowy na zaprojektowanie i budowę odcinków S10 Bydgoszcz – Toruń o łącznej długości 50 km - plus 5 km obwodnicy Brzozy w ciągu DK25. W przyszłości trasa S10 stanowić będzie najkrótsze połączenie drogowe Szczecina z aglomeracją warszawską. W naszym województwie S10 oznacza szybkie i bezpieczne połączenie dwóch jego największych miast oraz rozwój gospodarczy dla regionu. - Ostatni z czterech wniosków o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) złożyliśmy w kwietniu - informuje GDDKiA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski