
Wariant drugi. Generalny remont i poszerzenie mostu Fordońskiego. Ten wariant zakłada, że chodnik zostałby poszerzony z 1,7 do 3,5 metra i wzbogacony o pas dla rowerów. Dojazd do mostu od strony Torunia miałby zostać wzmocniony, a skrzyżowanie drogi krajowej nr 80 i drogi wojewódzkiej nr 551 przebudowane na rondo. Szacunkowy koszt inwestycji to 145,5 mln złotych: 62,7 mln złotych kosztowałby remont, 38 mln złotych - poszerzenie mostu i przebudowa drogi dojazdowej, a 44,5 mln złotych - budowa mostu tymczasowego.

Wariant trzeci. Remont istniejącej przeprawy i budowa obok drugiej. Ta powstałaby w pierwszej kolejności, a kiedy ruch przeniósłby się na nowy most, stary przeszedłby remont. Nowy obiekt miałby dwa pasy ruchu w kierunku Bydgoszczy, znalazłoby się na nim miejsce dla ciągu pieszo-rowerowego. Na starym moście byłby jeden pas dla kierowców jadących w stronę Torunia i tory kolejowe. To najdroższy wariant: całość kosztowałaby 288 mln złotych; 64,5 mln złotych poszłoby na remont i dostosowanie mostu do jednego pasa ruchu, 218 mln złotych- na budowę nowego mostu.