Wiadomość, że w Bydgoszczy będzie można kupić produkty ponad 60 znanych marek po obniżonych cenach, ucieszyła w kwietniu ubiegłego roku mieszkańców.
Carrefour Polska zapowiadał wówczas, że do dyspozycji klientów obiekt zostanie oddany w drugiej połowie 2017 roku. Bydgoszczanie jednak alarmują, że na Glinkach, gdzie ma powstać Metropolitan Outlet, nic się jeszcze nie dzieje.
Na razie ruch tu mały
- Byłem tam w weekend z rodziną i zastanawiam się, czy nie zrezygnowano z tej inwestycji - mówi pan Robert z Okola. - Budowa miała ożywić galerię handlową, ale cisza tam i ruch niezbyt duży.
Metropolitan Outlet. Kiedy rozpocznie się budowa?
Ronan Martin, wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych, uspakaja jednak: - Metropolitan Outlet będzie. We wrześniu 2016 roku otrzymaliśmy pozwolenie na budowę z Urzędu Miasta Bydgoszczy - mówi.
- Wcześniej w pracowni Space Architects powstała koncepcja architektoniczna. Właśnie rozpoczęliśmy proces wyboru generalnego wykonawcy. Zapytania ofertowe zostały wysłane do ośmiu firm budowlanych. Wyłonienie zwycięzcy planujemy pod koniec kwietnia tego roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, otwarcie obiektu powinno nastąpić wiosną 2018 roku.
Rozbudowa zakłada stworzenie nowoczesnej, przestronnej przestrzeni handlowej wraz z kompleksowo zmodernizowanym hipermarketem Carrefour. Cały obiekt zajmie powierzchnię aż 17 tysięcy metrów kwadratowych, a funkcjonujący już w nowej odsłonie Carrefour - 5 tys. metrów kw.
Metropolitan Outlet - ponad 60 znanych marek
Metropolitan Outlet cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem najemców. Już w kwietniu ubiegłego roku zarezerwowano ponad 70 procent powierzchni.
- Wszystko przebiega bez zakłóceń - mówi wiceprezes Ronan Martin. - Podpisywane są kolejne umowy ze znanymi markami. Komercjalizacją obiektu zajmuje się firma NEINVER, lider centrów outletowych w Polsce, Hiszpanii i wielu krajach europejskich, wraz z JLL, światowym liderem w zakresie doradztwa i inwestycji z sektora nieruchomości komercyjnych.
Metropolitan Outlet zaoferuje szeroki wybór ponad 60 marek: modowych, sportowych, obuwniczych, galanterii skórzanej oraz wyposażenia wnętrz znanych polskich i zagranicznych producentów. Nie zabraknie też licznych punktów gastronomicznych, usługowych oraz placu zabaw dla dzieci.
Atrakcyjna lokalizacja w Bydgoszczy
Carrefour posiada już doświadczenia w obiektach outletowych na kilku rynkach europejskich. W Polsce obecny jest w outletach we Wrocławiu, Gdańsku i Białymstoku. Jednak bydgoska inwestycja będzie jego pierwszym własnym projektem.
Dlaczego wybór padł właśnie na nasze miasto? - Zdecydowaliśmy się na gruntowną przebudowę funkcjonującego przy alei Jana Pawła II Centrum Handlowego Glinki z kilku powodów - mówi wiceprezes Ronan Martin.
Zobacz też: Wielkie otwarcie Gazdówki. Na imprezie - mnóstwo VIP-ów [ZDJĘCIA]
- Duże znaczenie miały rozpoznawalna lokalizacja oraz regionalny zasięg obiektu. Istotny był również potencjał zakupowy mieszkańców, którzy czekają na zupełnie nową formę zakupów, jaką oferuje outlet. Będą mogli tu bowiem nabyć produkty cenionych marek w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.
Zanim zapadła decyzja o powstaniu Metropolitan Outlet Bydgoszcz, Carrefour Polska dokonał analiz, z których wynika, że w strefie do 90 minut jazdy samochodem od powstającego outletu mieszkają ponad dwa miliony przyszłych klientów.
Zwiedzaj Bydgoszcz z przewodnikami [propozycje wycieczek]
