Wyższa Szkoła Bankowa Merito we współpracy z Zespołem Szkół Handlowych w Bydgoszczy zorganizowała to niecodzienne wydarzenie w swojej auli przy ulicy Fordońskiej. Impreza była skierowana do uczniów szkół średnich, a na celu miała przybliżenie młodzieży świata mediów społecznościowych oraz roli influencerów we współczesnym społeczeństwie.
Działają aktywnie w sieci
Kto to jest influencer? To wpływowa, rozpoznawalna osoba, która skupia wokół siebie internautów-fanów, budując z nimi trwałe relacje. Influencerzy aktywnie działają w sieci, prowadząc blogi i vlogi w popularnych stronach społecznościowych, jak Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok. Co zrozumiałe, są jednocześnie nośnikiem reklamy, trendów, stylów, otrzymując za to całkiem solidne wynagrodzenie.
Uczestnicy środowej imprezy mieli zatem okazję spotkać się z popularnymi influencerami, wziąć udział w warsztatach oraz panelach dyskusyjnych, a także zdobyć cenne wskazówki dotyczące budowania własnej marki w internecie.
- Młodzież nie zawiodła. Była ciekawa kulisów pracy influencerów, więc nie brakowało pytań z sali. Przy okazji też zgłębiła tajniki marketingu internetowego, grafiki i prawnych aspektów prowadzenia działalności w sieci - mówi Julia Lipkowska, rzecznik WSB Merito.
Świetna okazja do inspiracji
Adriana Andrzejewska-Kuras, dziennikarka Radia PiK, poprowadziła rozmowy z ekspertami WSB Merito Anną Szmeichel-Wiśniewską (grafika na sociale) i Piotrem Wódkowskim (prawo „biegnie” za influencerem), z kolei Grzegorz Zajączkowski, autor bloga „Marketing na luzie”, dyrektor działu wsparcia sprzedaży w Polska Press Grupie, opowiadał, jakiego influencera pokochają agencje reklamowe.
Po przerwie o swoich historiach opowiadali bydgoscy influencerzy: Paweł Pawelczak „Saju”, Alicja Kowalska, Adrian Gorzycki i Klaudia El Dursi. Oczywiście, największe emocje i aplauz wzbudziła ta ostatnia, znana modelka i prezenterka, prowadząca programy w TVN.
- Spotkanie było bardzo udane, a zainteresowanie młodzieży przeszło nasze oczekiwania. To była doskonała okazja, aby zdobyć wiedzę, nawiązać nowe znajomości i zainspirować się do działania w świecie mediów społecznościowych - dodaje Julia Lipkowska.
