Na targach InnoTrans PKP Cargo podpisało z bydgoską Pesą umowę na budowę spalinowo-elektrycznej, częściowo autonomicznej lokomotywy.
Pesa przygotowała już pierwsze założenia projektu. Na napędzie elektrycznym lokomotywa ma osiągać prędkość 110 km/h przy holowaniu składów towarowych i 160 km/h przy składach pasażerskich. Długość pojazdu to prawie 20 metrów, a masa 85 ton. Według planów pojazd ma prowadzić składy od momentu sformowania aż do odstawienia na bocznicę, bez korzystania z dodatkowych lokomotyw manewrowych.
Jak podaje portal "Rynek-Kolejowy", lokomotywa nie będzie wymagała obecności maszynisty, a jedynie członka obsługi składu, który ma reagować na nietypowe sytuacje. Przez cały czas jazdy, kontrolę nad pojazdem ma zapewniać układ oparty na sztucznej inteligencji.
O krok od wielkiej tragedii! Cudem uniknęli śmierci! [wideo - program Stop Agresji Drogowej]
