https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Leśne zbyt ciasne dla aut

Sławomir Bobbe
Zamknięty wyjazd w ul. Lelewela od strony ul. Kamiennej irytuje mieszkańców. W tym miejscu Kamiennej prędkość ograniczona jest do 50 km/h.
Zamknięty wyjazd w ul. Lelewela od strony ul. Kamiennej irytuje mieszkańców. W tym miejscu Kamiennej prędkość ograniczona jest do 50 km/h.
Gdy w latach 50. dynamicznie rozwijało się osiedle Leśne, potrzebne było kilkanaście miejsc parkingowych. Dziś potrzeba ich setki, ale nikt nie wie, skąd je wziąć.

Z inicjatywy radnego Jakuba Mikołajczaka doszło do spotkania mieszkańców z przedstawicielami ZDMiKP, ratusza, radnymi i działaczami osiedlowymi. Temat dyskusji - komunikacja i parkowanie na osiedlu. O skali zainteresowania świadczy frekwencja - na spotkaniu pojawiło się ponad 80 osób. W znaczącej większości były to osoby zainteresowane tworzeniem parkingów na osiedlu, zwolennicy innych rozwiązań o ile byli, to zostali zmarginalizowani przez większość. - Problem z miejscami parkingowymi i samochodami na osiedlu jest coraz większy - uważa pan Paweł, uczestnik spotkania. - Wynika on w głównej mierze z tego, że ograniczono liczbę wjazdów i wyjazdów na osiedle. Część ulic zamknięto, tak jak Lelewela od strony Kamiennej, z części stworzono drogi jednokierunkowe, ruch koncentruje się teraz właściwie na ul. Dwernickiego.
[break]

Zabetonować skwer!

Czarę goryczy przelało zamknięcie dla aut wyremontowanego chodnika w ciągu ulicy Dwernickiego. Wcześniej parkowały tam auta, teraz postawiono zakaz w obawie, że chodnik będzie nowy tylko przez kilka tygodni.

- Część mieszkańców chce przywrócenia poprzedniego stanu, czyli możliwości parkowania po obu stronach ulicy. To wiąże się z trudnościami z przejazdem - nie ma wątpliwości pan Paweł. - Inni postulują przebicie ulicy Czerkaskiej do Wyszyńskiego. Ten pomysł rozwiązałby parę spraw, ale z kolei mieszkańcy straciliby część targowiska.

Na spotkaniu nie brakowało i radykalniejszych postulatów, jak tego, by zabetonować zielony skwer przy Makrum i stworzyć tam parkingi.

- Po to zorganizowałem to spotkanie, by poznać głosy mieszkańców. One zostały przedstawione, ale wiemy, że byli to głównie zwolennicy tworzenia miejsc parkingowych. Nie było przedstawicieli pieszych, których interesów nikt nie reprezentuje. Tymczasem pamiętam, że gdy padł pomysł zabetonowania skwerku nieopodal Makrum i stworzenia tam miejsc parkingowych, pół osiedla zatrzęsło się z oburzenia i było przeciwne ingerowaniu w tereny zielone. Moim zdaniem o rozwiązanie zadowalające wszystkich będzie w tym miejscu ciężko, tym bardziej że niektóre żądania są naprawdę daleko idące - podkreśla Jakub Mikołajczak. - Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że część mieszkańców patrzy tylko na interesy wąskiej grypy najbliższych sobie osób. Tymczasem to centrum miasta i ważne są też interesy bydgoszczan, którzy na osiedlu nie mieszkają, ale tędy przejeżdżają czy tu pracują.

Świateł nie będzie

Ratusz, ustami wiceprezydenta Mirosława Kozłowicza, zobowiązał ZDMiKP do przedstawienia - w ciągu miesiąca - możliwych rozwiązań dla osiedla Leśnego. Już teraz wiadomo, że pomysł ustawienia świateł na skrzyżowaniu ulic Czerkaskiej z Sułkowskiego, który rzucono na spotkaniu, nie przypadnie raczej mieszkańcom do gustu.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka
do Krzysztof od strony Bielaw jest zamknięty wyjazd na stałe, jak nie wierzysz popytaj ludzi, został specjalnie zamknięty, ponieważ skrzyżowanie było kolizyjne a trasa ma być o przyspieszonym ruchu z Tirami, obecnie z Lelewela wyjazd z Leśnego macie otwarty "tymczasowo" bo tam ludzie o to zabiegali po przebudowie zostanie to na 100% zamknięte... my na Bielawach się o ten wyjazd nie spieraliśmy (przynajmniej nic nie słyszałam bo i tak u nas było bardzo kolizyjne skrzyżowanie Lelewela, Cicha) wyjeżdżamy Wyszyńskiego albo Cichą....lub Chodkiewicza..... czy ktoś nas słucha bądź słuchał.... NIE !!!! czy ludzie u nas mają świadomość co nam władza szykuje... NIELICZNI !!!! czy ktoś się przejmuje mieszkańcami a w szczególności bezpieczeństwem dzieci NIE !!! przy budowie galerii na terenie makrum powstał projekt przebudowy naszego odcinka i miały być dwa "mostki piesze" w miejscu Lelewela i Mierosławskiego.... ale to też warunkowo jak by starczyło środków czyli pewnie by nie powstały....przepisy nasza bydgoska władza ma za nic....Tiry i ruch przyspieszony oraz pseudo obwodnica są obligatoryjne nie są warunkowe ;) tak jak nasze bezpieczeństwo....
A
Anka
do Krzysztofa, były tam stłuczki jak wyjeżdżali czy wjeżdżali w Lelewela i potrącenia pieszych, sama widziałam i widuję nawet często stłuczki na odcinku między Sulkowskiego- Lelewela bo tam jeszcze na dodatek asfalt się wybrzuszył i powstał taki uskok :) od momentu zrobienia tam wysepki potrąceń nie widuję ale i tak jest niebezpiecznie i aby pokonać ten odcinek musisz czekać aż ktoś się zlituje.... dodatkowo na Bielawach zlikwidowali jedyną podstawówkę i z naszego osiedla dzieci chodzą albo na Osiedle leśne przez przejście na Mierosławskiego albo do tej szkoły w Śródmieściu przy Chodkiewicza, a oni chcą tam tranzyt puścić mądrale...mi wystarczył jeden widok jak krótko po oddaniu Kamiennej potrącili tam starszą kobietę, poleciała z 10 metrów....od tego momentu jak nie muszę to tam nie chodzę....a kiedyś chodziłam bardzo często do sklepu na Lelewela, parku czy na rynek....tak spaskudzili okolicę, że to się w głowie nie mieści....a jakie były obietnice.... och i ach.... a wyszło jak wyszło....i się głupkom mówiło, że tak będzie to nie oni wiedzą lepiej....
K
Krzysztof (z Sułkowskiego)
@Anka,
Zgadzam się w 100% z Twoim oburzeniem chęcią przeniesienia tranzytu na Kamienną-Artyleryjską-Pileckiego. Oprócz ogromnego ruchu, jaki tam powstanie trzeba dodać iż ta trasa jest w większości JEDNO-PASMOWA! Obecna DK80 jest jedno-pasmowa tylko an krótkim odcinku pomiędzy r. Toruńskim a r. Bernardyńskim. Ja codziennie dojeżdżam do pracy Artyleryjską i Pileckiego – już teraz ruch jest spory, a jak zarznie tam jeździć tranzyt to dopiero będzie źle.
Druga sprawa to Kamienna/Lelewela – możesz przypomnieć, jakie tam były wypadki, kiedy był otwarty zjazd z Kamiennej w stronę Lelewela? Mieszkałem tam prawie całe życie i jakoś nie pamiętam ani jednego.
L
Lesio
a Mańce stanie ... są tam boiska dla dzieci, jak można zabierać dzieciom ten placyk. Jedno historyczne, grywał tam Boniek, Miłoszewicz.
w
wybe
Zamiast stawiać kosztowne tablice elektroniczne należy tworzyć nowe miejsca parkingowe gdzie tylko się da. Problem sam się nie rozwiąże , a będzie narastał.
J
Justa3
Między Czerkaską 20 a Sulkowskiego 48 i 46 blok powstanie zapomnijcie o parkingach
A
Anka
jak ty chcesz z kamiennej skręcać w lelewela jak tam były przez to wypadki, kamienna ma być trasą tranzytową gdzie przerzucą TIRY !!!! o przyspieszonym ruchu i spełniać rolę OBWODNICY !!! i to was nie oburza ??? dlatego Lelewela jest zamknięta i zostanie zamknięta !!!! bo nikt nie myśli perspektywicznie !!!! i się obudzimy wszyscy z ręką w nocniku !!!! i nie wyjedziemy z naszych osiedli .... nie problem zamontować światła ..... problemem jest puszczanie OGROMNEGO POTOKU SAMOCHODÓW przez osiedla które nie są do tego przystosowane.....gdyby nie było trasy uniwersyteckiej i kamiennej to nie musiała byś zakładać świateł na skrzyżowaniu czerkaska sułkowskiego BO BYŁO BY DUŻO MNIEJ AUT !!! czy wy ludzie nie wychodzicie z domów ??? DK 80-tka ma iść na Kamiennej..... miasto buduje obwodnice przez środek miasta/ środek osiedli .... ruch na Wyszyńskiego się zmniejszy po wybudowaniu s5 za to zwiększy się na Kamiennej !!!
m
mira
komunikacja na Leśnym to typowy przykład urzędniczego zdezorganizowania ruchu na Leśnym. Brak świateł na rogu Czerkaskiej i Sułowskiego, Czerkaska i Kasztanowa powinny być połączone z Wyszyńskiego. Zjazd z Kamiennej na Lelewela, z Sułkowskiego na Kasztanową. Parkingi na niewykorzystanych podwórkach (Sułkowskiego 48 - Czerkaska 20) ...
A
Anka
prędkość ograniczona do 50 tia...... mogę wam nagrać jak co poniektórzy zasuwają na tym odcinku, szczególnie latem i w nocy..... a jak tir przejeżdża to aż w pokoju słyszę dudnienie przez zamknięte okna.... sama byłam świadkiem jak na tym skrzyżowaniu na Lelewela została potrącona starsza kobieta, poleciała z 10 metrów, po tym wypadku zamontowali wysepkę.... idziesz i czekasz 5 minut chyba, że masz szczęście i się ktoś zatrzyma.....hałas niemiłosierny aby włączyć się do ruchu tragedia i ma to miejsce również przy cmentarzu czy na Cichej jak chcesz wjechać w Sułkowskiego i skierować się w kierunku centrum..... mieszkańcy z tych terenów jeżdżą NAOKOŁO !!! aby się włączyć do ruchu......podzielenie Lelewela to dla nas mieszkańców okolicznych terenów była KATASTROFA !!! i jeszcze kilka innych pomysłów wprowadzono m.in trasa uniwersytecka....nie wiem co tu jeszcze można sknocić ..... chyba te światła na Sułkowskiego- Czerkaska dopełniły by apogeum.....to nic ludzie jak stali w korkach na Kamiennej to szukali objazdów co robili .... wjeżdżali w okoliczne uliczki.... i tam również ile fabryka dała bo się spieszą....
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski