Wykonawca ma już najtrudniejsze prace za sobą. Kładka z Wyżyn zniknęła na samym początku robót, jeszcze przed majówką. Przed wakacjami uporano się również z robotami podziemnymi. – Aktualnie prowadzimy prace przy budowie docelowych przejść dla pieszych na poziomie jezdni i budowie chodników – mówi „Expressowi Bydgoskiemu” Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Dodaje, że roboty można podzielić na dwa elementy: pierwszy związany z chodnikami po obu stornach jezdni, a drugi, z robotami prowadzonymi w torowisku między jezdniami.
– Wykonana została już podbudowa na chodniku po stronie południowej (od strony ul. Boya-Żeleńskiego). Wykonano również przyłącza energetyczne podziemne potrzebne do montażu lamp. Od czwartku (13 czerwca) wykonawca rozpocznie prace brukarskie – opisuje obecny stan prac rzecznik drogowców.
– Po drugiej stronie wykonywane były prace brukarskie. W tym tygodniu ruszą prace przy budowie peronów. Teraz trwa tam montaż krawężników. W przyszłym tygodniu ruszą prace brukarskie – uzupełnia. W związku z prowadzonymi pracami na razie nie są planowane żadne dodatkowe zmiany w organizacji ruchu.
W lipcu wykonawca ma układać nawierzchnię na ścieżce rowerowej. Prowadzone wówczas będą również prace przy peronach tramwajowych. Roboty przebiegają zgodnie z planem i mają zakończyć się na początku sierpnia. Wykonawcą jest firma Kormost. Koszt całej inwestycji to blisko 3,6 mln zł. Zadanie realizowane jest w formule projektuj i buduj. Umowę na jego wykonanie podpisano 3 listopada.
Celem całej inwestycji ma być ułatwienie korzystania z przystanków tramwajowych osobom starszym i z niepełnosprawnościami. Na Wojska Polskiego ma powstać przejście dla pieszych na poziomie jezdni. Zaplanowana sygnalizacja świetlna ma być skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej.
W zakresie prac przewidziano konieczność wydłużenia peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych. Jak informowali drogowcy, nowe nawierzchnie będą powstawały w standardach uzgodnionych z rowerzystami (asfaltowe drogi rowerowe) i pieszymi (płyty chodnikowe). W konsultacjach społecznych przeprowadzonych wiosną 2022 roku większość głosujących opowiedziało się za nową kładką, ale jak tłumaczyli drogowcy, decyzję o rozbiórce podjęto po analizie wielokryterialnej, uwzględniając głosy wielu organizacji społecznych.
