https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Korki pomiędzy Brzozą a Stryszkiem to od kilku lat drogowy standard. Czy tak musi być?

GDDKiA ma w planach przebudowę drogi do węzła w Stryszku, nie wiadomo jednak, kiedy inwestycja się rozpocznie
GDDKiA ma w planach przebudowę drogi do węzła w Stryszku, nie wiadomo jednak, kiedy inwestycja się rozpocznie Filip Kowalkowski
Kierowcy jeszcze w korkach. GDDKiA zdaje sobie sprawę, że konieczne są w tym miejscu inwestycje.

[break]
Utrudnienia irytują kierowców, bo w korkach trzeba spędzić, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, kilkadziesiąt minut.

- Wiadomo, że zastoje tworzą się na światłach przed rogatkami w Brzozie, ale teraz natężenie ruchu na drodze krajowej nr 25 jest tak duże, że trudno w ogóle się poruszać. Korki rozpoczynają się praktycznie od zjazdu do Piecek. Pokonanie tego około 2-kilometrowego odcinka zajmuje czasami pół godziny i więcej. Ruszasz, stoisz, ruszasz, i znowu stoisz - opowiada nasz Czytelnik.

Światła hamują ruch

Na drogach naszego województwa, które podlegają Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, występuje kilka tak zwanych lokalnych ograniczeń przepustowości (LOP). Dwa z nich znajdują się właśnie na tej trasie.

PRZECZYTAJ:Wiedza to za mało

Problem z płynnością ruchu rozpoczął się około 3,5 roku temu, kiedy w obrębie węzła w Stryszku zainstalowano sygnalizację świetlną. Drugie ograniczenie to światła i przejazd kolejowy w Brzozie.

Jak wielokrotnie podkreślali drogowcy, są one konieczne, aby mieszkańcy Ciela czy Zielonki mogli włączyć się do ruchu.

Co zatem można zrobić, aby poprawić sytuację i rozładować korki na węźle Stryszek?

Jak przyznaje rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA, Tomasz Okoński, konieczna jest przebudowa odcinka drogi krajowej nr 25. - Znamy problemy na tej trasie. Taka inwestycja jednak wiąże się nie tylko z wymianą nawierzchni, ale potrzebne jest zastosowanie innych rozwiązań niż światła, na przykład budowa wiaduktów czy obwodnic. Światła także muszą zostać ze względu na pieszych. Mamy w planach przebudowę drogi pomiędzy Stryszkiem a Bydgoszczą, ale to duża i kosztowna inwestycja, wiążąca się z wykupami gruntów i nieruchomości. W pobliżu skrzyżowania w Brzozie jest przecież kilka budynków, między innymi hotel. Trudno w tej chwili powiedzieć, kiedy ona się rozpocznie - mówi Tomasz Okoński.

Ponad 20 tysięcy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad co pięć lat przeprowadza badania natężenie ruchu na podległych sobie drogach. Ostatnie odbyło się w ubiegłym roku, ale dane dopiero są analizowane i nie zostały jeszcze opracowane.

Jak wynika natomiast z badań, przeprowadzonych w 2010 roku, przez węzeł w Stryszku przejeżdża ponad 20 tysięcy samochodów na dobę, a w kierunku Inowrocławia, za węzłem - ponad 1o tysięcy. - Pamiętajmy, że są dane z 2010 roku, teraz sytuacja na pewno się zmieniła - dodaje Tomasz Okoński.

Jak rozładować ruch?

To niejedyna tak obciążona droga. Ruch w kierunku północno-zachodnim i północnym nasila się latem.

- Duże natężenie ruchu występuje na trasie do Koszalina i Kołobrzegu, na drodze krajowej nr 25 w kierunku Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego , ale głównie dotyczy to sezonu wakacyjnego - mówi Tomasz Okoński.

Rozładować ruch w tym rejonie ma obwodnica Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego. Inwestycja ta po kilkunastu latach starań została w ubiegłym roku wpisana do Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023.

- W marcu rozstrzygnięty został przetarg na przygotowanie dokumentacji technicznej obwodnicy - informuje Tomasz Okoński.

Obciążona jest także „piątka” w kierunku północnym. Trasę Osielsko - Bydgoszcz w ciągu doby przejeżdża około 20 tysięcy samochodów.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adi

Mamy koniec 2019 roku i dalej ten sam syf...

l
lechu
Beatka Kępa ktora wie wszystko bo ma 8 doktoratow z roznych dziedzin teologii juz stwierdziła z ambony Rydzyka ze te korki w Brzozie to tez wina Tuska....
e
ewers
Jak to kto podejmował te decyzje????!!!. My to wiemy. Precz z Toruniem i z PIS! Milego dnia!
T
TOMASZ
Dlaczego i kto podpisał 3,5 roku temu zgodę na zastosowanie takiego rozwiązania? Jakie badania przeprowadzono przed podjeciem decyzji przez którą teraz tysiace mieszkańców i kierowców musza stać CODZIENNIE W KORKU? Kto podjął decyzję o założeniu sygnalizacji świetlnej na drodze serwisowej do Ciela? Te kwestie powinny trafić do prokuratury celem zbadania czy zasadne zostąło wdrożenie takiego rozwiązania. Zweryfikowania czy nie naruszone zostąło prawo.

GDDiA powinna w tej sytuacji uznać przedmiotową inwestycję przebudowy trasy nr 25 na odcinku Brzoza- Stryszek jako priorytet.

Tak dużo mówi się o bezpieczeństwie a jedyny odcinek drogi dwupasmowej na drodze nr 25 jest SPARALIŻOWANY. PO CO REMONTOWAĆ ODCINKI NOWYCH DRÓG JEŻELI ZAMIEŚCI SIE TAM NOWĄ SYGNALIZACJE ŚWIETLNĄ KTÓRA SPRAWI, ŻE TRASA STANIE SIE BARDZEJ ZAKORKOWANA.

NIE OSKARŻAM NIKOGO. UWAŻAM, ZĘ TAK POWAŻNY PROBLEM NALEŻY SZYBKO ROZWIAZAĆ I WYJAŚNIĆ CZY WSZYSTKO ODBYŁO SIE ZGODNIE Z PRAWEM.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski