Dalsza kontrola to kolejne poważne zastrzeżenia, których było niemało. Funkcjonariusze ITD dostrzegli pęknięcie na szybie czołowej, wycieki płynów z silnika oraz braki w oświetleniu. Poza tym kontrola układu emisji spalin wykazała zainstalowanie niedozwolonego urządzenia. Emulator AdBlue pozwalał symulować prawidłową pracę układu oczyszczania spalin (SCR). Kontrola nie mogła zakończyć się inaczej niż zakazem dalszej jazdy. Zespół pojazdów został skierowany na parking strzeżony.
Inny patrol Inspekcji Transportu Drogowego tego samego dnia zatrzymał na „dziesiątce” pojazd członowy należący do przewoźnika ukraińskiego. Czynności kontrolne, którym poddany został zespół pojazdów, ujawniły znaczną korozję na jednej z tarczy hamulcowej. Dokładne badanie przeprowadzone w stacji kontroli pojazdów nie pozostawiało innej możliwości, jak zakwalifikować stwierdzoną usterkę za niebezpieczną. Ukraiński przewoźnik zlecił jej naprawę mobilnemu serwisowi. Jazda mogła być kontynuowana po usunięciu uchybienia.
Kierowców ukarano mandatami karnymi, natomiast wobec przewoźników zostały wszczęte postępowania wyjaśniające.
