Istotną zmianą jest nałożenie na sprzedawcę odpowiedzialności za wady fizyczne i prawne produktu, np. jeśli produkt nie posiada właściwości określonych w specyfikacji bądź nie nadaje się do wyznaczonego przez producenta celu. Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności tylko wtedy, kiedy nabywca wiedział o wadach produktu.
Jeśli klient zauważy wady towaru (nawet do 2 lat od chwili zakupu) ma prawo, składając odpowiednie oświadczenie, żądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Sprzedawca może tego uniknąć, proponując niezadowolonemu nabywcy wymianę produktu na taki, który wad nie ma. Warto jednak wiedzieć, że klientowi nie przysługuje prawo do zwrotu pieniędzy lub obniżenia wartości w przypadku, kiedy wady są nieistotne.
Klient żądający obniżenia ceny produktu sam powinien wyznaczyć sprzedawcy termin na realizację reklamacji.
Ponadto klient kupujący towar w sklepach internetowych ma 14 dni kalendarzowych na zerwanie umowy bez podania przyczyny.
Jeśli jednak sprzedawca nie poinformował nabywcy o jego prawach, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"