Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsument może więcej. Nowe przepisy obowiązują już od 25 grudnia 2014 roku

Hanna Walenczykowska
Hanna Walenczykowska
Targowisko OkólnaJózef Narożny i Emilia Szewczyk
Targowisko OkólnaJózef Narożny i Emilia Szewczyk Jacek Smarz
Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta wprowadziła wiele zmian, korzystnych dla klientów sklepów, szczególnie internetowych.

Istotną zmianą jest nałożenie na sprzedawcę odpowiedzialności za wady fizyczne i prawne produktu, np. jeśli produkt nie posiada właściwości określonych w specyfikacji bądź nie nadaje się do wyznaczonego przez producenta celu. Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności tylko wtedy, kiedy nabywca wiedział o wadach produktu.

Jeśli klient zauważy wady towaru (nawet do 2 lat od chwili zakupu) ma prawo, składając odpowiednie oświadczenie, żądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Sprzedawca może tego uniknąć, proponując niezadowolonemu nabywcy wymianę produktu na taki, który wad nie ma. Warto jednak wiedzieć, że klientowi nie przysługuje prawo do zwrotu pieniędzy lub obniżenia wartości w przypadku, kiedy wady są nieistotne.

Klient żądający obniżenia ceny produktu sam powinien wyznaczyć sprzedawcy termin na realizację reklamacji.

Ponadto klient kupujący towar w sklepach internetowych ma 14 dni kalendarzowych na zerwanie umowy bez podania przyczyny.

Jeśli jednak sprzedawca nie poinformował nabywcy o jego prawach, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!