Jeśli ktoś nie jest w temacie, na przykładzie bydgoskiej firmy Oponeo.pl wyjaśniamy, jak skuteczny może być marketing. Sporo zarobiła na głośnym swego czasu wydarzeniu, gdy pękła opona w limuzynie, którą podróżował Andrzej Duda.
Zaczęło się od pękniętej opony w limuzynie prezydenta
- Natychmiast przygotowaliśmy i podpięliśmy na naszej stronie internetowej artykuł o oponach typu Run on Flat (RoF), dzięki którym, mimo przebicia, można jechać dalej - opowiadał Michał Pawlak, jeden z prelegentów, specjalista ds. marketingu w Oponeo (internetowy sprzedawca opon i felg). - Akurat wtedy wiele osób szukało takich informacji w sieci i trafiali na nasz materiał. Sprzedaliśmy bardzo dużo opon RoF, a to produkt premium i nie jest tani.
Prelegenci konferencji MarketingON to dziewiątka inspirujących fachowców, praktyków w branży online. Na przykładach pokazywali, jak małe i średnie firmy mogą czerpać zyski z marketingu internetowego.
Monika Czaplicka w branży pracuje od 2006 roku. Popularność zapewnił jej fanpage "Kryzysy wybuchaj w social media w weekendy" czy akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka". Specjalizuje się m.in. w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację. W Bydgoszczy mówiła o wykorzystaniu influencerów (mogą mieć wpływ na decyzje wielu ludzi.): - Lepiej postawić na kilka osób nawet bez fanpage na Facebooku czy Instagramie, niż jedną znaną twarz.
Szczegóły o największej konferencji poświęconej marketingowi internetowemu i informacje o wszystkich prelegentach są tutaj: MarketingON - dlaczego warto?
Tak Czaplicka oceniła profil Kuby Wojewódzkiego: - Ktoś, kto jednego dnia chwali jeden konkretny produkt, a następnego zachwyca się innym, nie jest godny zaufania i nie gwarantuje udanej sprzedaży.
O tym, jak ważne jest m.in. podglądanie konkurencji opowiadał Jakub Cyran, entuzjasta dobrze zaprojektowanej sprzedaży, nagradzany prelegent i przedsiębiorca z 14-letnim doświadczeniem, współautor książki "Biblia eBiznesu 2", wykładowca na Politechnice Białostockiej. Jako wzorowy przykład podał walkę Biedronki i Lidla z gęsiną w tle: - Lidl w reklamie z udziałem Wellman i Okrasy pokazał gęsinę w cenie 21,99 zł za kilogram. Co zrobiła Biedronka? Wypuściła spot z gęsiną za 19,99 zł i wysłała też do klientów esemesy z taką informacją. Efekt? Lidl mocno się zdziwił, ale obie firmy zarobiły krocie.
Jak sprzedawać książki, gdy Polacy wolą wódkę?
- Jak sprzedawać książki w kraju, w którym bardziej schodzi wódka? Można! - zapewniał Radek Kotarski podając przykład wydawnictwa Altenberg. Wiedzę popularyzuje, gdzie tylko może: w internecie (kanał Polimaty, który śledzi pół miliona subskrybentów), w telewizji (pięć serii programu "Podróże z historią" w TVP2 oraz seria "Tajemnice historii" w Fokus TV).
Kotarski: - Mogliśmy sprzedawać wódkę, ale wolimy książki. Ludzie nie kupują tego, co wytwarzasz lub oferujesz. Ludzie kupują to dlaczego to robisz".
Organizatorem konferencji MarketingON w bydgoskim Multikinie (4.04.2019) była Polska Press Bydgoszcz. Relacjonowaliśmy ją na żywo.
