Kogo zaBRAnia się karać. Dlaczego jedni rowerzyści są karani...

Kogo zaBRAnia się karać. Dlaczego jedni rowerzyści są karani bardziej surowo, a inni nie?

Jarosław Jakubowski

Express Bydgoski

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Rowerów na bydgoskich ulicach przybywa w szybkim tempie. Nie można tego powiedzieć o ścieżkach rowerowych

Rowerów na bydgoskich ulicach przybywa w szybkim tempie. Nie można tego powiedzieć o ścieżkach rowerowych ©Filip Kowalkowski

Mamy sygnały o nierównym traktowaniu bydgoskich rowerzystów. Ci, korzystający z roweru aglomeracyjnego, mogą liczyć na większą pobłażliwość straży miejskiej.
Rowerów na bydgoskich ulicach przybywa w szybkim tempie. Nie można tego powiedzieć o ścieżkach rowerowych

Rowerów na bydgoskich ulicach przybywa w szybkim tempie. Nie można tego powiedzieć o ścieżkach rowerowych ©Filip Kowalkowski

[break]
Kilka dni temu pan Krzysztof jechał rowerem po chodniku na wysokości Pałacu Młodzieży przy ulicy Jagiellońskiej w Bydgoszczy. Nagle jak spod ziemi wyrósł przed nim strażnik miejski, który go zatrzymał i wlepił 50-złotowy mandat karny. Za co? No, właśnie. Nasz Czytelnik nie do końca rozumie.

Strażnik decyduje
- Chodnik w tym miejscu ma jakieś trzy i pół metra szerokości. Nikomu nie zawadzałem ani nie zagrażałem.
Codziennie widzę, jak rowerzyści na Bydgoskim Rowerze Aglomeracyjnym śmigają po chodnikach i nikt ich nie zatrzymuje. Ja jechałem własnym rowerem. Co prawda, strażnik zapewnił mnie, że zatrzymuje wszystkich rowerzystów, ale śmiem w to wątpić - dodaje pan Krzysztof.
- To nieprawda - odpowiada Arkadiusz Bereszyński, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Bydgoszczy.
- Każdego rowerzystę traktujemy w sposób indywidualny. To, czy zostanie ukarany grzywną, czy nie, zależy od wielu rzeczy, na przykład od tego, czy stwarza zagrożenie dla innych uczestników ruchu, czy się awanturuje, ważna jest też sytuacja finansowa - informuje Arkadiusz Bereszyński.
Niedawno pewien bydgoszczanin próbował oprotestować mandat, który dostał za jazdę rowerem po chodniku przy ulicy Gdańskiej. Działo się to w środku dnia, kiedy na chodniku było mnóstwo pieszych. Tymczasem mężczyzna miał do dyspozycji kontrapas.

Prezydent apeluje
Obawy o nierówne traktowanie rowerzystów w Bydgoszczy mają swoje uzasadnienie. Na początku kwietnia, kiedy ruszał BRA, prezydent Rafał Bruski zaapelował do komendanta Straży Miejskiej o to, by w pierwszym okresie funkcjonowania roweru aglomeracyjnego skupili się na edukowaniu rowerzystów, a nie ich karaniu. - Czy ten apel jest jeszcze w mocy? - pyta nasz Czytelnik.

- Nie dzielimy rowerzystów na „aglomeracyjnych” i „prywatnych” - zapewnia Arkadiusz Bereszyński.
Rzecznik municypalnych podkreśla, że większość interwencji, dotyczących wykroczeń, kończy się pouczeniami. W lipcu na 3118 ujawnionych wykroczeń pouczeniami skwitowano 61,9 procent, mandatami - 37 procent, zaś wnioskami do sądu - zaledwie 1,1 procent.

Problem będzie narastał, bo rowerzystów przybywa (tylko BRA jest około 350 sztuk, średnio kilka tysięcy wypożyczeń dziennie). Dochodzi do kolizji, a nawet wypadków. Na przykład 22 lipca na chodniku przy Magnuszewskiej rowerzystka podczas zmiany kierunku jazdy potrąciła pieszą. Ta doznała, m.in., złamania. Policjanci szukają świadków tego wypadku, którzy proszeni są o kontakt pod nr. tel.: 52 588 14 44 lub 52 588 15 19.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (6)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jaster (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Ciekawy temat, możnaby podzielić się spostrzezeniami, ale to nie ma sensu bo moderataor zatwerdzi tekst w pw w poniediałek a artykół zniknie z pierwszej strony.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zróbmy referendum czy Strażnicy nam potrzebni (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Powołali ich z ramienia wiadomo kogo Mozę teraz czas odwrócić role z nowym Prezydentem zagłosować czy nam w ogóle są potrzebni strażnicy miejscy

Mi są oni nie potrzebni .

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kłania się czytanie ze zrozumieniem ! ! ! (gość)

Zgłoś naruszenie treści

aktów prawnych pewnych przepisów o wykroczeniach
To normalne ze inaczej ich traktują bo z roweru aglomeracyjnego tez mają swoje pensje i dochody......itp itd.....

Jak parkuje nie obchodzi mnie...rozwiń całość

aktów prawnych pewnych przepisów o wykroczeniach
To normalne ze inaczej ich traktują bo z roweru aglomeracyjnego tez mają swoje pensje i dochody......itp itd.....

Jak parkuje nie obchodzi mnie znak który jest 100 m przede mną .....

Uciążliwy strażnik nie znający aktów prawych ze zrozumieniem powinien być eliminowany ze służby
Na podstawie analiz przegranych spraw Sądowych .zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Danka (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Bydgoscy strażnicy miejscy mają nie równo pod sufitem, stąd nierówne traktowanie rowerzystów. Nie umieją czytać ze zrozumieniem aktów prawnych. Czas do cywila.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bydziekzbydzii (gość)

Zgłoś naruszenie treści

przepis mówi jasno - zajda po chodniku jest zabroniona - Art. 33 Prawo drogowe - nie znajomość prawa szkodzi....
z drugiej strony - jeżeli rowerzyści SZANOWALI by pieszych na chodniku - tu mówimy...rozwiń całość

przepis mówi jasno - zajda po chodniku jest zabroniona - Art. 33 Prawo drogowe - nie znajomość prawa szkodzi....
z drugiej strony - jeżeli rowerzyści SZANOWALI by pieszych na chodniku - tu mówimy o ustępowanie, ostrożnej jeździe, itd. - to myśl, że piesi nie byliby tacy 'antyrowerowi'..zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Andrzej (gość)

Zgłoś naruszenie treści

U nas będzie się dorobić po kilometrze drogi rowerowej na rok. W tym tempie może za sto lat dorobimy się odpowiedniego systemu rowerowego. Tymczasem w Gdańsku się nie cackali. W niecałe 10 lat...rozwiń całość

U nas będzie się dorobić po kilometrze drogi rowerowej na rok. W tym tempie może za sto lat dorobimy się odpowiedniego systemu rowerowego. Tymczasem w Gdańsku się nie cackali. W niecałe 10 lat wybudowali 80km i już mają podstawowy szkielet zrobiony. DDRki są śmiesznie tanie w porównaniu do zwykłych dróg więc miasta w Europie którym naprawdę zależy na rozwoju transportu rowerowego budują w kilka lat od podstaw cały system stu czy kilkuset kilometrowej sieci rowerowej. Ale u nas w Polsce, a zwłaszcza w Bydgoszczy tylko markuje się działania żeby rowerzyści się odczepili i rzuca się im kilkuset metrowe ochłapy prowadzące znikąd donikąd. zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej
Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]