https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

KDD Trans zapewnia, że poradzi sobie z obsługą najdłuższej linii autobusowej

Michał Sitarek
Dotąd linię 69 obsługiwał Mobilis. Firmie nie udało się wygrać kolejnego przetargu
Dotąd linię 69 obsługiwał Mobilis. Firmie nie udało się wygrać kolejnego przetargu Tomasz Czachorowski
Na zakup autobusów potrzebnych do obsługi trzech linii należy mieć prawie 30 milionów złotych. KDD Trans twierdzi, że spełni ten warunek. Na bydgoskich ulicach mogą pojawić się solbusy.

Najniższą cenę w dwóch przetargach na obsługę linii autobusowych numer 55, 67, 69 w poniedziałek - przypominamy - przedstawiła firma KDD Trans z Niemcza. Spółka istnieje od 10 grudnia 2013 roku, dlatego też przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych przestrzegają przed wpuszczeniem na rynek nowicjusza.

- Dwa razy przekładano termin otwarcia kopert z ofertami - przypomina Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Publicznej w MZK. - Zastanawiamy się, dlaczego tak się stało. Czy zrobiono tak, by pomóc jednej z firm?
Andrzej Arndt dodaje, że po to, by wypełnić warunki specyfikacji przetargu należy zakupić (lub posiadać) 21 autobusów długich (plus kilka rezerwowych) oraz 12 krótkich (plus kilka rezerwowych). Jeden autobus przegubowy kosztuje od 800 tys. zł do miliona, a krótki od 600 do 700 tys. zł. Zatem, wydatek podstawowy wyniesie od ok. 25 mln do prawie 30 mln zł.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wyjaśnia, że przesuwanie terminu miało służyć wszystkim oferentom.

- W związku z dużym zainteresowaniem przetargiem, wpłynęło do zamawiającego bardzo dużo pytań, dotyczących zarówno strony formalnej, jak i technicznej - oświadcza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. - W związku z tym zdecydowaliśmy o zmianie warunków zamówienia, co w konsekwencji przełożyło się na przesunięcie terminu składania ofert.

Krzysztof Kosiedowski tłumaczy także, że zgodnie z zasadami przetargu oferent dopiero w momencie podpisania umowy musi zadeklarować, że będzie posiadał wymaganą liczbę autobusów. Poza tym, do dnia 30 czerwca br. wykonawca musi udowodnić, że najpóźniej dnia 16 sierpnia będzie dysponował wymaganymi autobusami.

- Nikt nie dał niższej od 8 złotych ceny, nawet Mobilis, który linię 69 obsługuje - skomentował Marek Napierała, przewodniczący zakładowej „Solidarności” i przypomniał, że jeśli rzeczywiście oferta KDD Trans zostanie zatwierdzona, w MZK zaczną się zwolnienia. To samo może dotknąć pracowników bydgoskiego Mobilisu, który najbardziej dochodową linię w Bydgoszczy obsługuje od 1 stycznia 2008 roku. W Mobilisie na razie nikt nie wypowiada się na ten temat.

- Wrócimy do tematu wtedy, kiedy zapadnie ostateczna decyzja - obiecuje Marzena Biały, kierownik bydgoskiego oddziału Mobilisu.
Czy wszystkich kierowców, jak sygnalizował wcześniej prezydent Bydgoszczy, przejmie nowy przewoźnik? Trudno orzec. Na razie spółka KDD Trans ogłasza nabór kierowców.

- Damy sobie radę, jesteśmy przygotowani na każdą ewentualność. Znamy też problemy komunikacji miejskiej - zapewnia Dariusz Gackowski, właściciel spółki KDD Trans. - Mamy odpowiednie doświadczenie, ponieważ od 2009 roku istnieje spółka KDD. Obie firmy są z sobą powiązane. KDD w ramach konsorcjum obsługuje już linie autobusowe w Olsztynie.

Dariusz Gackowski zapewnia, że wypełni wszystkie warunki umowy i w terminie wyznaczonym przez ZDMiKP firma będzie dysponowała odpowiednią liczbą autobusów.

- Gdybym nie miała takiego zapewnienia nie stanąłbym do przetargu - oświadcza Dariusz Gackowski. - Szczegóły przedstawię dopiero po oficjalnym ogłoszeniu rozstrzygnięcia przetargu.

Właściciel KDD przyznaje, że współpracuje w firmą Solbus i że to pojazdy tej właśnie spółki rodem z Solca Kujawskiego mogą wozić bydgoszczan.

Komisja przetargowa po sprawdzeniu wszystkich ofert ogłosi rozstrzygnięcie w najbliższym czasie; prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.

Oferty przewoźników

O nr 69, najbardziej dochodową linię autobusową, walczyli:

- Arriva Toruń - 8,42 zł za wozokilometr
- Mobilis oddział Bydgoszcz - 8,28 zł za wozokilometr
- PKS Bydgoszcz - 9,18 zł za wozokilometr
- KDD Trans z Niemcza - 7,40 zł za wozokilometr
- MZK Bydgoszcz 8,04 za wozokilometr.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sam
ale lipa
B
Bydgosek
firma KDD to nic innego jak Śliżak Antoni na tylnim siedzeniu ten sam co spieprzył kontrakt w krakowie. Pcha się swoimi gazowcami nie swoim kapitałem. Prezes KDD to nikt inny jak sąsiad Śłiżaka i były a może nawet obecny pracownik Solbusa - zajmował się przewodami elektrycznymi. A Śliżak to właściciel wszystkiego - nawet Gackowskiego. Przekręt rodzi przekręt a dług rodzi dług - oto przepis na biznes w Polsce
P
Plebs
Tylko w tys syfilitycznym kraiku staje do przetargu firemka bez sprzętu. No ale maja PAPIERY. Będzie tak jak z firmami budującymi autostrady. Padły na pysk, bo koncesję zdobywali kolesie z PAPIERAMI
J
Janusz
Towary tylko z Chin. Zmiota Polskie firmy cena. Brawo Chiny, mniej pracy dla nas, ale wazne ze cena nizsza.
a
antymarek
Raczej dał głodową stawkę, a odbije sobie ją na kierowcach. Będą toi - toie i praca na umowę zlecenie za 1300 zł. Totalny brak znajomości tematu gościu z PO
j
john
zobaczymy jak sobie Solbus poradzi z autobusem przegubowym skoro jak narazie wyprodukował tylko prototyp i podpisał umowę z Warszawą żeby nie było zdziwienia 1.09.2014 jak 69 będą jezdzić rzadko albo wcale
M
Marek
super, tak powstaje Bydgoski Obszar Funkcjonalny, a nie samymi słowami. to są realne czyny! trzymam kciuki za nowego przewoźnika, który konkurencję zmiótł swoją ceną.
K
Kuba
Z tego co widzę, to KDD (kdd.com.pl) ma adres do korespondencji (Solec Kujawski, ul. Powstańców 7) taki sam jak siedziba Solbus Sp. z o.o.
Czyli można założyć że te dwie firmy to 'jeden pies'. I w sumie dobrze. Cenę mogli zaoferować konkurencyjną, skoro sami sobie autobusy wyprodukują. Zadbane pewnie będą, bo części i zaplecze w Solcu będą mieć. Super ;)
G
Gość
Tramwaje z Pesy ... autobusy z Solca Kuj. Tak powinien wyglądać tabor w Bydgoszczy ...popatrzcie na Poznań tam rządzi Solaris !!!
B
Bydgoszczanin
Z pomocą Bruskiego poradzą sobie pewnie.
k
kierowca
Zapewne umowa smieciowa dla kierowcy + ToiToi i stad ta stawka. Współczuje kolegom którzy beda zmuszeni sie tam zatrudnic z powodu ciezkiej sytuacji czy kredytów.
d
do 3X sztuka ?
Przestrzegają, a czy przestrzegą ? A, któż to wie ?
W niedzielę 21 października 2007 roku PO-niektórzy zaufali nowicjuszowi z pełnymi szufladami PO-mysłów ! I, co ?
Mamy drugą Irlandię i Zieloną Wyspę ? Poprzedni nowicjusz obiecał drugą Japonię i każdemu 100 milionów zł !
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski