Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!
Wniosek o wydanie DŚU został złożony do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. Uzyskanie decyzji pozwoli zatwierdzić przebieg drogi ekspresowej i przejść do opracowania koncepcji programowej.
- Wskazany przez nas we wniosku wariant przechodzi przez tereny czterech gmin: Wyrzysk, Sadki, Nakło nad Notecią i Sicienko. Od wschodu łączyć się będzie z istniejącym węzłem Bydgoszcz Zachód, następnie przebiegać północną stroną DK10 i kończąc swój przebieg, połączy się z obwodnicą Wyrzyska na granicy woj. kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego - wyjaśnia Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
To też może Cię zainteresować
Kolejny etap to już ogłoszenie przetargu na realizację w systemie Projektuj i buduj.
Opracowanie STEŚ
Przypominamy, że 26 czerwca 2018 r. GDDKiA podpisała z firmą Mosty Katowice umowę na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S10 na odcinku Wyrzysk - Bydgoszcz. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. odcinek DK10 Bydgoszcz - Nakło nad Notecią - Wyrzysk pokonuje średnio ok. 9 tys. pojazdów na dobę.
W 2046 r. prognozujemy natężenie na poziomie 30-35 tys. pojazdów na dobę, a w obrębie Bydgoszczy na poziomie 41 tysięcy.

S10 w województwie kujawsko-pomorskim
Droga ekspresowa S10 w docelowym kształcie połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń z Obwodnicą Aglomeracyjną Warszawy.
Przypominamy też, że właśnie ogłoszono przetargi na projekt i budowę dwóch z czterech odcinków S10 Bydgoszcz - Toruń. Szczegółowo piszemy o tym w magazynowym wydaniu gazety.
