https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jakie telewizory kupują Polacy? "Telewizor to nie tylko narzędzie do odbioru kanałów telewizyjnych"

Maciej Badowski
Opracowanie:
Najgorszymi miesiącami w sprzedaży telewizorów w tym roku były marzec i kwiecień, kiedy handel elektroniką momentami prawie całkiem stanął z uwagi na zamknięcie sieci handlowych.
Najgorszymi miesiącami w sprzedaży telewizorów w tym roku były marzec i kwiecień, kiedy handel elektroniką momentami prawie całkiem stanął z uwagi na zamknięcie sieci handlowych. Lukasz Gdak/ Polska Press
Pandemia koronawirusa wpłynęła na spadek produkcji i sprzedaży telewizorów w Polsce. Najgorszymi miesiącami był marzec i kwiecień. Jednak sytuacja zaczęła się poprawiać. Eksperci szacują, że w 2021 r. nastąpi zdecydowane odbicie.

Jak wynika z najnowszego raportu Związku Cyfrowa Polska „Telewizory i monitory przyszłości. Rozwój rynku w Polsce na tle światowym i europejskim” średnia sprzedaż telewizorów w Polsce w ostatnich pięciu latach wahała się w przedziale 2,1 – 2,4 mln sztuk. Większośc z tego z tego stanowiły odbiorniki wyposażone w technologię smart. W 2019 r. było to ponad 1,5 mln sztuk. Jak podaje Związek Polska jest szóstym rynkiem w Europie w kolejności pod względem sprzedaży odbiorników.

Producenci telewizorów przyznają, że pandemia koronawirusa miała wpływ na ich rynek. Najgorszymi miesiącami w sprzedaży telewizorów w tym roku były marzec i kwiecień, kiedy handel elektroniką momentami prawie całkiem stanął z uwagi na zamknięcie sieci handlowych. W pierwszym kwartale 2020 r. w Polsce sprzedano ponad 437 tys. sztuk telewizorów, czyli o prawie 10 proc. mniej niż w tym samym okresie w roku poprzednim.

Z obserwacji branży wynika, że spadek ten był czasowy. W maju 2020 r. zanotowano wyraźne ożywienie i wzrosty sprzedaży.
Producenci wręcz spodziewają się w najbliższym czasie pewnego wzrostu popytu na odbiorniki telewizyjne w Polsce, ponieważ mija 7 lat od ostatniego dużego wzrostu, który miał miejsce w latach 2012/2013 i był spowodowany wyłączeniem telewizji analogowej na rzecz telewizji cyfrowej.

Eksperci zauważają, że na polski rynek telewizorów w najbliższym czasie wpływ będzie mieć kolejny etap cyfryzacji telewizji – wprowadzenia technologii DVB-T2 oraz HbbTV. Jak podaje Cyfrowa Polska w 2019 r. 62 proc. wszystkich polskich gospodarstw domowych posiadało co najmniej jeden telewizor wyposażony w moduł pozwalający odbierać naziemną telewizję cyfrową w standardzie DVB-T2.

Jednocześnie prognozuje się, że w tym roku ten poziom sięgnie 77 proc., a w 2021 r.– nawet 91 proc. Kolejnym impulsem rozwoju rynku telewizorów będzie telewizja hybrydowa.

– To kolejny krok w rozwoju telewizji. HbbTV dostarczy widzom możliwość korzystania z zupełnie nowych usług, aplikacji i innowacyjnych rozwiązań. Jesteśmy na ostatnim etapie prac legislacyjnych nad przepisami, które wprowadzają nowe wymagania dla producentów telewizorów – mówi wiceminister cyfryzacji Wanda Buk.

Polscy konsumenci coraz rzadziej wybierają tanie modele telewizorów, za to wolą sprzęt nowocześniejszy, typu smart, z dobrą jakością dźwięku i obrazu.

– Niemal co roku pojawiają się nowe modele odbiorników z coraz to lepszą jakością obrazu i dźwięku, wyposażone w kolejne nowe technologie, a producenci prześcigają się w dodawaniu nowych funkcjonalności, które jeszcze bardziej mają przekonać konsumentów do zakupu – komentuje prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik. – Dziś dla konsumentów telewizor to nie tylko narzędzie do odbioru kanałów telewizyjnych, jak to było dawniej, ale dzięki podłączeniu do internetu stał się on prawdziwym centrum rozrywki i edukacji w każdym domu- dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek

Najlepszy telewizor to taki, który nie ma zamkniętego środowiska Smart TV tylko otwartego Androida. Niestety zwykły Smart TV po kilku latach przestaje być aktualizowany przez producentów, a twórcy aplikacji wypuszczają aktualizacje, które na 3-4 letnich telewizorach mogą przestać działać. Jednym z producentów, którzy stawiają na Androida i długowieczność dostępu do Netflixa, HBO, Youtuba jest Philips.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski