Obecnie trwają prace przy budowie dróg rowerowych wzdłuż ul. Focha. Nowa trasa będzie miała charakter wydzielonej drogi dla rowerów. Prace na odcinku od ul. Kordeckiego do mostu Solidarności zostały już wykonane. Obecnie prowadzone są roboty energetyczne, kanalizacyjne i wodociągowe. Zakończenie inwestycji planowane jest jeszcze w tym roku. Koszt to 2,5 mln zł.
Teraz czas na Fordon
Jak zapowiada Tomasz Okoński, w przygotowaniu są już kolejne inwestycje.
- W porozumieniu ze środowiskami rowerowymi ustalamy kolejność realizacji następnych zadań na przyszły rok. Realizowane będą również zadania przygotowywane w oparciu o BBO, m.in. pierwszy etap tzw. wielkiej pętli Fordonu. Również spółka BPPT planuje rozbudowę infrastruktury dedykowanej rowerzystom. Po uzyskaniu dofinansowania możliwa będzie też budowa dróg rowerowych na kolejnym odcinku bulwarów – mówi Tomasz Okoński.
Jedną z planowanych w najbliższym czasie inwestycji jest także m.in. budowa chodników i drogi rowerowej wzdłuż ul. Jeździeckiej. Inwestycja ma być realizowana na podstawie porozumienia między Bydgoszczą a gminą Osielsko.
Przetarg ogłoszony 22 czerwca (konsultacje społeczne odbyły się w sierpniu) jeszcze nie został rozstrzygnięty. Jak podaje Gazeta Wyborcza, przyczyną kilkukrotne wyznaczanie terminu otwarcia ofert. Innym problem decydującym o rozstrzygnięciu miały być finanse - szacunkowe koszty inwestycji to 3,6 mln zł – wykonawca zażądał więcej.
O komentarz poprosiliśmy Tomasza Okońskiego, rzecznika ZDMiKP w Bydgoszczy. Podkreśla, że wcześniejsze ogłoszenie przetargu było wynikiem ubiegania się Miasta o unijne dofinansowanie.
Warunki konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski wymagały, aby dla projektów realizowanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” przetarg był ogłoszony przed terminem złożenia wniosku o unijne wsparcie. Termin otwarcia ofert był natomiast przesunięty w związku z konsultacjami społecznymi oraz pytaniami od wykonawców. To normalna procedura, która ma umożliwić obu stronom pełne przygotowanie się do trwającego postępowania – tłumaczy Tomasz Okoński
Analizy w toku
W przypadku finansów, kosztorys inwestorski opiewał na ponad 3,5 mln zł i opierał się na założeniach koncepcyjnych. W przetargu jednak najniższa oferta opiewała na kwotę 4,7 mln zł. Najdroższa wynosiła prawie 6,3 mln zł.
- Z panem prezydentem, Radą Miasta Bydgoszczy oraz Gminą Osielsko będziemy analizować możliwość zwiększenia finansowania dla przedmiotowego zadania – mówi Tomasz Okoński.
