https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

I bez tranzytu tłoczymy się sami

Mirosław Tomacki
Długi czas przejazdu przez miasto, stanie w kolejkach przed każdym skrzyżowaniem, korki - nareszcie nie będą odstraszać przejeżdżających przez Bydgoszcz.

Długi czas przejazdu przez miasto, stanie w kolejkach przed każdym skrzyżowaniem, korki - nareszcie nie będą odstraszać przejeżdżających przez Bydgoszcz.

<!** Image 2 alt="Image 61507" sub="Rys. M. Tomacki">Już w 2001 roku opracowane zostały dwa warianty budowy drogi krajowej nr 5 (kierunek północ-południe) w obrębie Bydgoszczy. Wariant pierwszy przewiduje przejście przez Bydgoszcz, z adaptacją już istniejącego układu komunikacyjnego ul. Wyszyńskiego i Jana Pawła II do wymogów drogi ekspresowej. W tym wariancie wszystkie skrzyżowania będą bezkolizyjne, a ruch drogowy odbywać się ma albo tunelami, albo wiaduktami. W drugim, odległym w czasie, krajowa „piątka” prowadzić będzie od węzła Wilcze, pomiędzy Osielskiem a Borównem w kierunku zachodnim do Maksymilianowa. Następnie przez Tryszczyn do Pawłówka i dalej obecną „dziesiątką” do Białych Błót. Wariant II w całości budowany ma być od podstaw dopiero po 2015 roku.

<!** reklama left>- Jestem zdecydowanym zwolennikiem wybudowania trasy szybkiego ruchu przez Bydgoszcz – mówi dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Marek Kowalczyk. – Miasto potrzebuje inwestycji drogowych, które usprawnią ruch pojazdów, zwłaszcza pomiędzy dzielnicami. Z badań wynika, że w Bydgoszczy tylko 15 procent ruchu drogowego stanowią pojazdy obce, a więc korki to ruch lokalny. Z czasem droga ekspresowa nr 5 skierowana będzie na północno-zachodnią obwodnicę poza miasto, natomiast most przez Brdę, estakady, wiadukty i tunele pozostaną – dodaje dyrektor.

„Express” dotarł do koncepcji i projektów mającej powstać ekspresowej piątki. Przebieg trasy szybkiego ruchu od południowej strony zaczyna się od Węzła Lotnisko, po śladzie al. Jana Pawła II z bezkolizyjnym przejazdem przy ul. Glinki. W tym miejscu powstanie wiadukt spinający ul. Glinki z ul. Wojska Polskiego tuż przy Komendzie Miejskiej Policji. Obecny kształt węzła przy ul. Wojska Polskiego zostanie zaadaptowany do wymogów drogi ekspresowej. Wybudowane zostaną łącznice, stanowiące zjazdy i wjazdy. Tutaj też piątka zejdzie ze śladu al. Jana Pawła II. Dalej na odcinku od A do B (rysunek) prowadzona będzie estakadą po jej zachodniej stronie w kierunku północnym. Przebiegać ma nad zachodnim wlotem ronda Toruńskiego przez nowy most nad Brdą i nad rondem Fordońskim. Koniec estakady i zejście do poziomu al. Wyszyńskiego nastąpi w pasie dzielącym jezdnie za rondem Fordońskim. Na Bartodziejach pod trzema skrzyżowaniami powstaną tunele dla drogi ekspresowej. Natomiast obecne jezdnie al. Wyszyńskiego będą drogami zbiorczymi. Całość inwestycji ma być zakończona do 2012 roku.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski