Ratusz zmienia drogowe priorytety. Dwie jezdnie w pierwszej kolejności pojawią się na Grunwaldzkiej - od Czyżkówka do Pawłówka. Nakielska dalej czeka.
<!** Image 2 align=none alt="Image 182090" sub="Grafika: Milena Wojtkowiak">Na Kanale Bydgoskim powstanie nowy most w kierunku centrum. Tuż za nim wybudowany ma być nowy wiadukt kolejowy. W praktyce od węzła do ul. Kraszewskiego powstanie nowa jezdnia. Dodatkowa druga jezdnia powstać ma także po północnej stronie ulicy na Czyżkówku i po południowej stronie na Osowej Górze. O ostatecznym położeniu nowych jezdni przesądzi projekt. W Pawłówku w ramach budowy trasy S5 powstanie węzeł typu koniczyna, pozostałe skrzyżowania będą w jednym poziomie.
- Do przebudowy Grunwaldzkiej można było w większym stopniu wciągnąć Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - twierdzi jeden z pracowników bydgoskiego zarządu dróg. - To ta instytucja odpowiada za drogi krajowe poza powiatami grodzkimi. W rozmowach z Sicienkiem o granicach mogliśmy im zaproponować przejęcie terenów z Grunwaldzką w lesie. Gmina nic na tym by nie straciła, bo droga utrzymywana byłaby przez GDDKiA, a przebudowa nie obciążałaby budżetu Bydgoszczy. Tymczasem poprzednie władze traciły energię do walki o kilka zagonków pod sklepami.
<!** reklama>Obecny prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski, nie chce jednak korzystać z tego administracyjnego fortelu. - To nie sposób na poprawę komunikacji w mieście, które chce się rozwijać. Wątpię zresztą by taki wniosek o zmianę granic zyskałby akceptację rządu. Chcemy przede wszystkim stawiać na inwestycje, gdzie mamy szanse na zdobycie dofinansowania spoza budżetu miasta. Dlatego przygotowujemy się do przebudowy Grunwaldzkiej i węzła zachodniego. To zresztą konieczność w obliczu budowy trasy S5 - twierdzi prezydent.
Radni są zaskoczeni tymi roszadami. - W tej chwili Nakielska wygląda znacznie gorzej niż Grunwaldzka - ocenia radny Rafał Piasecki. - To tam tworzą się większe korki. Z drugiej strony w przypadku Grunwaldzkiej są szanse na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Ratusz, między innymi, po moim apelu, zaczął zabiegać o to, by środki przesunięte z linii do lotniska przeznaczać na inne bydgoskie cele. Ostatecznie ma to być rozbudowa węzła zachodniego. Uważam, że miasto mogłoby spróbować dogadać się z Sicienkiem i przekazać tej gminie część ulicy. To rzeczywiście szansa na wciągnięcie w przebudowę GDDKiA,. Nie można jednak zapominać o Nakielskiej. Jeśli ma czekać, muszą się znaleźć pieniądze chociaż na nakładkę na Wilczaku.
Grunwaldzką do trasy S5
Przebudowa Grunwaldzkiej jest jednym z najważniejszych zadań, postawionych przed ZDMiKP przez prezydenta Bruskiego.
- 2013 - gotowy projekt
- 2014 - początek modernizacji
- 2016 - zakończenie inwestycji