- W związku z brakiem możliwości prowadzenia robót zgodnie z harmonogramem z winy Trakcja PRKiI S.A., firma „Gotowski” zakończyła prace przy budowie obiektów inżynierskich na odcinku Szubin-Żnin na trasie S5. W najbliższych tygodniach przy udziale Inwestora – GDDKiA prowadzona będzie inwentaryzacja zrealizowanego zakresu robót i zabezpieczanie placów budowy. Jednocześnie firma „Gotowski” wystąpiła z roszczeniem za opóźnienia w przekazywaniu frontów robót wobec firmy Trakcja PRKiI S.A na kwotę 27 mln zł - brzmi komunikat bydgoskiej firmy.
Zobacz również:
Budowa mostu przez Brdę pod Bydgoszczą. Zobacz ZDJĘCIA i wid...
Nasza firma była rzetelnie przygotowana do realizacji tego zadania zarówno od strony kadrowej, technicznej i surowcowej
Firma za przerwanie prac wini Trakcję. By ograniczyć straty, potencjał techniczny i ludzki zostanie wykorzystany na innych budowach.
- Nasza firma była rzetelnie przygotowana do realizacji tego zadania zarówno od strony kadrowej, technicznej i surowcowej - mówi prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. - Niestety mimo poniesionych kosztów nie mieliśmy możliwości wykorzystania w pełnym zakresie tego potencjału w uzgodnionym terminie. Rozmowy na temat wykorzystania przez Zamawiającego, czyli firmę Trakcja PRKiI wcześniej nabytych materiałów budowlanych również nie przyniosły efektów. Dlatego podejmujemy działania związane z wykorzystaniem swojego potencjału na innych zadaniach. Niestety na rynku budowlanym polskie firmy chociaż wywiązują się rzetelnie ze swoich zobowiązań mają często już na starcie gorszą pozycję niż koncerny z dominującym zagranicznym kapitałem.
Co konkretnie stało się na odcinku drogi ekspresowej S5, na którym pracowali bydgoszczanie?
- Firma „Gotowski” od jesieni 2015 przygotowywała się do tego zadania współpracując z firmą Trakcja PRKiI między innymi na etapie opracowywania projektu - informuje bydgoska firma. - Od momentu wejścia na placu budowy w czerwcu 2017 roku rozpoczęła intensywne prace przy budowie wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt na odcinku Szubin-Żnin. Osiągnięte zostało największe zaawansowanie tego typu prac w porównaniu do wszystkich innych odcinków budowanej trasy ekspresowej S5, które zbliżało się do 40 procent. Mocno opóźnione prace przy innych elementach kontraktu nie pozwalają jednak na dalsze roboty przy konstrukcjach inżynierskich. Brak przekazania frontu robót pod obiekty, brak nasypów oraz zapewnienia komunikacji (dróg dojazdowych do placów budowy) uniemożliwiają dalsze prowadzenie robót zgodnie z harmonogramem. Zgodnie z umową zamierzaliśmy zakończyć nasz zakres prac we wrześniu bieżącego roku.
Zobacz również:
Najpiękniejsze WAGs najlepszych piłkarzy świata podczas Worl...
Prognoza pogody (źródło: TVN Meteo/x-news)
