Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GIF: Reklamy tych leków wprowadzają w błąd. Nie zobaczysz ich w telewizji

mw-g
GIF zakazał publikowania reklam popularnych leków
GIF zakazał publikowania reklam popularnych leków Fot. Adrian Tomczyk / Polska Press
Reklamy aż trzech leków zostały wstrzymane. Zdaniem GIF wprowadzały w błąd. Nie zobaczymy ich już w telewizji.

GIF wstrzymuje reklamy leków

Reklamy Neosine Forte 1000 mg i Neosine Forte 500 mg zostały wstrzymane. Taką decyzję podjął Główny Inspektorat Farmaceutyczny w środę (18 lipca).

Czytaj koniecznie: Leki na nadciśnienie wycofane z aptek! GIF masowo wstrzymuje sprzedaż leków na nadciśnienie

GIF nakazał podmiotowi odpowiedzialnemu - spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. zaprzestanie prowadzenia reklamy audiowizualnej produktu leczniczego Neosine Forte 1000 mg i Neosine Forte 500 mg, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu telewizyjnego. Reklama jest niezgodna z obowiązującymi przepisami.

Jak wyjaśnia GIF, reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na prezentowaniu produktu leczniczego przez osoby znane publicznie, naukowców, osoby posiadające wykształcenie medyczne, farmaceutyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. Tymczasem akcja spotów leków Neosine Forte 1000 mg i Neosine Forte 500 mg toczy się w aptece, zaś produkty prezentowane są przez osobę sugerującą posiadanie takiego wykształcenia - osoba ubrana jest w biały fartuch, zwyczajowo noszony przez personel apteki.

FLESZ - letnie upały, jak reagować w razie udaru słonecznego?

Reklama Lipomalu też wprowadzała w błąd

Identyczną decyzję GIF podjął odnośnie syropu dla dzieci Lipomal. GIF wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że prowadzona przez spółkę reklama preparatu Lipomal w formie syropu, może naruszać przepisy ustawy – Prawo farmaceutyczne w zakresie reklamy produktów leczniczych.

W spocie reklamowym lektor wypowiada następujące kwestie: „U dzieci nie wolno lekceważyć nawet niewielkiej gorączki, dlatego najlepiej od razu podać dziecku Lipomal. Lipomal to jedyny taki naturalny lek, który zwalcza gorączkę, a także towarzyszący jej ból gardła i kaszel. Do tego Lipomal jest tak bezpieczny, że można go stosować już po pierwszym roku życia. Lipomal bez gorączki, bez obaw”.

W ocenie GIF, hasło „Do tego Lipomal jest tak bezpieczny, że można go stosować już po pierwszym roku życia. Lipomal bez gorączki, bez obaw”, informując odbiorcę reklamy, że lek można podawać bez ograniczeń dzieciom, które ukończyły pierwszy rok życia wprowadza w błąd. Lipomal jest bowiem wskazany dla dzieci w wieku 1-3 lata wyłącznie po konsultacji z lekarzem.

Z kolej, jak dodaje GIF, hasło „Lipomal to jedyny taki naturalny lek, który zwalcza gorączkę” wskazuje na naturalne pochodzenie preparatu, co może - ocenie Inspektoratu, naruszać art. 55 ust. 2 pkt 1 lit. e wymienionej ustawy, zgodnie z którym reklama leku nie może zawierać treści, które sugerują, że skuteczność lub bezpieczeństwo stosowania leku wynika z jego naturalnego pochodzenia.

Obu decyzjom GIF nadał rygor natychmiastowej wykonalności.

Zmiany w egzaminie na prawo jazdy. Już niedługo przyszłych kierowców czekają kolejne zmiany w egzaminie państwowym. Szykuje się spora rewolucja. Co dokładnie się zmieni? Czytaj na kolejnych slajdach --->Będą zmiany w egzaminach na prawo jazdy

Rewolucja w egzaminie na prawo jazdy? Te zmiany szykuje PiS ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: GIF: Reklamy tych leków wprowadzają w błąd. Nie zobaczysz ich w telewizji - Gazeta Pomorska