https://expressbydgoski.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Galeria za 300 milionów

Zbigniew Kowalewski
Jesienią będzie jasne, które z dużych firm będą handlować w galerii „Makrum Park”. Ale wciąż nie wiadomo, kto zapłaci za przebudowę układu drogowego w tym miejscu.

Jesienią będzie jasne, które z dużych firm będą handlować w galerii „Makrum Park”. Ale wciąż nie wiadomo, kto zapłaci za przebudowę układu drogowego w tym miejscu.

<!** Image 2 align=none alt="Image 177875" sub="W miejscu po zakładach „Makrum” powstanie „Makrum Park” - największy w Polsce obiekt handlowo-rozrywkowy. Otwarcie zaplanowano na koniec 2013 roku
Wizualizacja: nadesłano">

<!** Image 3 align=none alt="Image 177875" sub="„Makrum” przechodzi do historii. Jednak nie cały zakład zniknie z krajobrazu osiedla. Duża jego część zostanie zachowana i przystosowana do nowych funkcji
Fot. Dariusz Bloch">

Jak już informowaliśmy, bydgoskie zakłady „Makrum” kupiły szczecińską stocznię „Pomerania”. Tam fabryka przeniesie się z blisko 10-hektarowej działki na bydgoskim osiedlu Leśnym. Teren dawnych zakładów ma się zamienić w największą galerię handlową w Polsce.

Inwestycję realizuje powstała w 2010 roku spółka córka „Makrum”: „Makrum Development”. - Inwestycja rozpoczęła się od rozbiórki części obiektów fabryki i będzie kontynuowana bez przerw do schyłku 2013 roku, czyli do otwarcia nowego obiektu - informuje Jolanta Gałązka, odpowiadająca w spółce za kontakt z mediami.

Inwestycja jest nie byle jaka - jej koszt szacuje się na 300 mln złotych! Będzie finansowana ze środków własnych spółki i kredytów.

<!** reklama>

Na terenie „Makrum Parku” ma być hipermarket spożywczy i budowlany, a także centrum rozrywkowe i około 180 butików. Jakie marki zajmą te miejca - nie wiadomo. Rozmowy trwają.

- Oczekujemy, że jesienią będziemy mogli sfinalizować umowę z operatorem spożywczym i budowlanym. Podpisaliśmy już listy intencyjne z mniejszymi najemcami - mówi Marta Machus-Burek, pełnomocnik zarządu ds. komercjalizacji.

Tymczasem wciąż nie wiadomo, jak zakończą się negocjacje z miastem w sprawie przebudowy układu drogowego wokół galerii. - Kilka propozycji przedstawiono władzom miasta, decyzji nie ma - mówi J. Gałązka. Nie jest tajemnicą, że w przypadku takich dużych inwestycji handlowych miasto partycypuje w przebudowach układu drogowego - było tak w przypadku dawnego Geanta przy rondzie Grunwaldzkim czy Auchana przy Fordońskiej.

Projektanci galerii zaplanowali możliwość zaparkowania w centrum prawie 2 tysięcy samochodów. - W zasięgu 10-minutowej jazdy samochodem mieszka ponad 190 tys. osób, a prawie 350 tys. może dostać się do centrum w ciągu 30 minut - informuje Katarzyna Pyrzanowska z „Makrum”.

Takie dane niepokoją mieszkańców Leśnego, obawiających się „rozjeżdżenia” spokojnego osiedla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu Galeria za 300 milionów
A
ABC
~abc napisal(a):
----------------------

> Myślałem, że będzie to większe od focus parku/mallu (tam 85 tyś m2), a tu sporo mniej.

Bredzisz. Najpierw się zorientuj w temacie a potem zabieraj głos.
j
ja
Niech budują te galerie i tak większości bydgoszczan nie stać aby robić tam zakupy. Galerii przybywa pieniędzy i mieszkańców ubywa za kilka lat będą pierwsze bankructwa.
a
abc
Myślałem, że będzie to większe od focus parku/mallu (tam 85 tyś m2), a tu sporo mniej.
a
abc
Mam nadzieję, że jedyne rozwiązanie jakie przejdzie to bezkolizyjne skrzyżowania i oczywiście poszerzenie do 2x2 pasy.
Z
Z
Nie wystarczy Panu ,że dombrowicz z pieniędzy miasta zafundował Panu nową drogę i most do marketu , który zostanie otwarty krótko przed otwarciem CH? Dzięki tej " uprzejmości " byłego na szczęscie prezydenta , w pare minut dojedzie do CH kolejne kilkadziesiąc tyś mieszkańców.
PS.Podoba się panu most Sulimy-Kamińskiego , którego remont miał Pan sfinansować dobre parę lat temu ?
b
baczek
Miasto nic nie partycypuje. Niech partycypuje p.Rafal Jerzy.
Z
Znafca
No przecież Bruskiemu trza dać w ŁAPĘ ! Będzie decyzja.
K
Karol
Przydały by się skrzyżowania wielopoziomowe bo już wszędzie są światła.
i
intro
wielopoziomowe Gdańską, Wielopoziomowe z Sułkowskiego, Wielopoziomowe z Wyszyńskiego, Kamienna od Gajowej do Gdańskiej jako 2pasmówka, gdańska od Zawiszy do Kamiennej 2pasmówka, Czerkawszka-gdańska przebudowa krzyżówki. Wjazd od gdańskiej, od sułkowskiego i kamiennej.
Dodatkowo miasto zrobi wielopoziomowe na Nad torem-grunwaldzka i północ śmiga bez korków. Potem wielopoziomowe na Fordońskim i Toruńskim i korków w mieście nie ma
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski