Rośnie świadomość
Liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku- wynika z badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów Mondial Assistance.
- 76 proc. ankietowanych wie co to są usługi assistance i wie z czym to się kojarzy. To wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a w statystyce takie przyrosty określa się jako bardzo istotne. Jednak wiedza nie przekłada się na korzystanie z tego typu usług- tłumaczy w rozmowie z AIP Tomasz Frączek, Prezes Zarządu Mondial Assistance. - W zeszłym roku skorzystało z nich 2,5 mln osób, to stabilny wynik w porównaniu do danych z zeszłego roku- dodaje.
Assistance to wygoda
Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (51 proc.), bankowych (18 proc.). Natomiast bardzo wyraźnie wzrosło wykorzystanie świadczeń asystenckich wśród tych, którzy w ciągu roku skorzystali z assistance dodawanego przez banki i przez ubezpieczycieli – wzrost o ponad 151 tysięcy osób.
– W minionym roku 93 proc. mieszkańców miast posiadało jakiś produkt finansowy (ubezpieczeniowy lub bankowy). Na uwagę zasługuje fakt, że osoby, które dzięki posiadanemu produktowi mają dostęp do usług pomocowych, korzystają z nich coraz chętniej. Średnia częstość wykorzystania usług pomocowych dla klientów bankowych wyniosła ponad 3 interwencje. Może to świadczyć o bardzo dobrych dotychczasowych doświadczeniach – dodaje ekspert.
Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne
W 2017 roku największą wartość dla Polaków miało assistance medyczne, np. domowa wizyta lekarska (85 proc., wzrost o 5 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się samochodowe, np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (82 proc. spadek o 2 p.p.), a na trzecim turystyczne/podróżne, np. wizyta lekarska za granicą lub zgubiony bagaż (68 proc., wzrost o 2 p.p.).
– Usługi assistance o największej wartości według płci to wśród kobiet assistance medyczne (84 proc.), a wśród mężczyzn samochodowe (88 proc.). Badani wskazują, że w ramach posiadanego ubezpieczenia najchętniej skorzystaliby z dostępu do badań specjalistycznych, np. tomografii (64 proc.), domowej wizyty lekarza (58 proc.), rehabilitacji po wypadku lub chorobie (56 proc.), a także z usługi holowania pojazdu (49 proc.). Postrzeganie wartości poszczególnych usług assistance różni się w zależności od płci jednak obie grupy zdecydowanie twierdzą, że są to usługi przydatne dla każdego (83 proc. kobiet i 77 proc. mężczyzn) oraz ważne dla osób zapracowanych (80 proc. kobiet oraz 67 proc. mężczyzn) – mówi Frączek.
Wśród badanych osób największe obawy wzbudza utrata zdrowia w wyniku poważnej choroby (75 proc.) jak i wypadku (73 proc.). Mimo, że respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem zdarzenia te występują dość rzadko. W 2017 roku najczęściej dochodziło do awarii domowych. Aż 14 proc. (ponad 2,5 mln) zdarzeń losowych dotyczyło właśnie awarii w domu. Oznacza to, że ten rodzaj usług będzie coraz bardziej pożądany.
