
Ford Ranger 3.0 EcoBlue Turbo 240 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Kiedyś do testu każdego pickupa podchodziłem tak, jak do jazdy testowej autem dostawczym i/lub użytkowym. Nie spodziewałem się żadnych konkretnych emocji, a jedynie minimum wyposażenia, przeciętne prowadzenie, równie przeciętny komfort i praktycznie brak wspomnień. Z Fordem Rangerem, jak i innymi nowoczesnymi pickupami jest zupełnie inaczej. Komfort, rewelacyjne wyposażenie, zaskakująco dobre prowadzenie i przyjemny charakter – jeśli ktoś szuka takich cech i oczekuje dodatkowo auta do pracy, w tym modelu znajdzie praktycznie wszystko!

Ford Ranger 3.0 EcoBlue Turbo 240 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Czy silnik 3.0 EcoBlue Turbo sprawdza się w tak dużym aucie? Przyznam, że podczas tygodniowego testu nigdy nie narzekałem na brak dynamiki czy wygórowane spalanie. Potężna jednostka V6 o pojemności 3 litrów, generująca 240 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego, nie tylko nadaje autu dużo energii i zrywności, ale także jest zdolna do oszczędnego zużycia paliwa w większości warunków. Oczywiście, nie zawsze będziemy najszybsi na światłach, a spalanie w trasie raczej nie spadnie poniżej 7 l/100 km, ale od takiego pojazdu nie oczekuje się przecież sportowych osiągów czy ekstremalnej oszczędności.

Ford Ranger 3.0 EcoBlue Turbo 240 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Czy silnik 3.0 EcoBlue Turbo sprawdza się w tak dużym aucie? Przyznam, że podczas tygodniowego testu nigdy nie narzekałem na brak dynamiki czy wygórowane spalanie. Potężna jednostka V6 o pojemności 3 litrów, generująca 240 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego, nie tylko nadaje autu dużo energii i zrywności, ale także jest zdolna do oszczędnego zużycia paliwa w większości warunków. Oczywiście, nie zawsze będziemy najszybsi na światłach, a spalanie w trasie raczej nie spadnie poniżej 7 l/100 km, ale od takiego pojazdu nie oczekuje się przecież sportowych osiągów czy ekstremalnej oszczędności.

Ford Ranger 3.0 EcoBlue Turbo 240 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Kiedyś do testu każdego pickupa podchodziłem tak, jak do jazdy testowej autem dostawczym i/lub użytkowym. Nie spodziewałem się żadnych konkretnych emocji, a jedynie minimum wyposażenia, przeciętne prowadzenie, równie przeciętny komfort i praktycznie brak wspomnień. Z Fordem Rangerem, jak i innymi nowoczesnymi pickupami jest zupełnie inaczej. Komfort, rewelacyjne wyposażenie, zaskakująco dobre prowadzenie i przyjemny charakter – jeśli ktoś szuka takich cech i oczekuje dodatkowo auta do pracy, w tym modelu znajdzie praktycznie wszystko!