Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Tipo SW. Czy polubią go kobiety?

mf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.
Wiele kobiet skreśla z potencjalnej listy zakupowej samochody z nadwoziem typu kombi. Zwykle nie odpowiada im mało wyszukana linia nadwozia, stanowiąca wypadkową między prezencją auta a jego zdolnościami przewozowymi. Czy Tipo Station Wagon może przypaść kobietom do gustu?

O ocenę poprosiliśmy Beatę, która na co dzień porusza się kompaktowym hatchbackiem.

Kształt nadwozia Tipo SW przypadł mi do gustu. Bagażnik, choć bez trudu mieści największe nawet zakupy czy komplet walizek na wakacyjną wyprawę, pasuje kształtem do reszty bryły nadwozia. Duży plus za nisko położony próg – bagaży nie trzeba dźwigać. Przestronność kabiny nie kończy się na bagażniku. Nie brakuje również miejsca dla pasażerów. Deska rozdzielcza jest estetycznie wykonana i pozbawiona zbędnych przycisków, pokręteł czy elementów, które mogłyby przytłaczać kierowcę przy pierwszym kontakcie z autem. Tutaj znalazłam to, co w samochodzie jest dla kobiety najważniejsze i najpotrzebniejsze – automatyczne włączanie świateł, wygodne ustawienia wycieraczek i spryskiwaczy, ogrzewania czy klimatyzacji.

Ważnym elementem, szczególnie dla kobiety, są podświetlane lusterka w osłonkach przeciwsłonecznych. Równie przyjemne wrażenie robi miła w dotyku tapicerka. Fotele są wygodne, choć w mojej ocenie mogłyby być odrobinę bardziej miękkie. Wielofunkcyjna kierownica z przyciskami do sterowania systemem audio i tempomatem bardzo dobrze leży w dłoniach. Zaskoczyła mnie możliwość przestawiania siły wspomagania układu kierowniczego na tryb miejski, w którym kołem kierownicy obraca się znacznie lżej.

Fiat Tipo SW. Czy polubią go kobiety?

Dotykowy wyświetlacz nawigacji, radia czy zestawu głośnomówiącego okazał się łatwy i wygodny w obsłudze. Plus za schowki, przegródki czy miejsca na kubki z kawą i napojami. Dużą zaletą są elektrycznie sterowane lusterka z podgrzewaniem i system przyciemniania lusterka wstecznego na czas jazdy nocą – skutecznie ogranicza oślepianie nas przez reflektory innych aut. Wydłużone nadwozie nie utrudnia manewrowania. Mało tego. Tylne słupki są przeszklone, więc przy cofaniu widać więcej niż w hatchbacku. Zawsze można też wsłuchiwać się w sygnały z czujników parkowania i rzucić okiem na obraz z kamery – bardzo ułatwiają manewrowanie, zwłaszcza w mieście gdzie brakuje miejsca lub po prostu nic nie widać.

A reszta? Zupełnie jak w hatchbacku, którego miałam okazję testować nieco wcześniej. Sześciobiegowa skrzynia z dobrze pracującym mechanizmem wybierania przełożeń i funkcją podpowiadania, kiedy należy zmienić bieg, powoduje, że jeździmy bardziej ekonomicznie i sprawnie. Mimo że testowany samochód miał pod maską silnik benzynowy, okazał się zrywny i dynamiczny od niskich obrotów – to zasługa turbodoładowania. Silnik 1.4 T-Jet jest cichy i dość ekonomiczny. Średnie zużycie paliwa podczas jazdy ulicami i drogami podmiejskimi nie przekroczyło 7 l/100 km. W każdej sytuacji samochód pewnie się prowadzi, jest stabilny, dobrze trzyma się drogi.

Do tej pory dość sceptycznie odnosiłam się do Fiatów, pamiętając jeszcze czasy starszych modeli. Nowe Tipo – zarówno w wersji hatchback, jak i kombi – pozytywnie mnie zaskoczyło. Atrakcyjne kolory dobrze skrojonego nadwozia i w przemyślany sposób urządzone wnętrza są niepodważalnymi zaletami włoskich nowości. W najbliższym czasie planuję zmienić samochód na nowy i po testach dodaję Fiata Tipo do listy modeli, które będę brała pod uwagę.

Beata M.

Dowiedz się więcej:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Fiat Tipo SW. Czy polubią go kobiety? - Motofakty