Citroen C4 X jest pozycjonowany mniej więcej pomiędzy C5 X a C4. Powstał na platformie CMP. O ile C4 jest hatchbackiem, C5 X również, mimo nietypowo poprowadzonej linii dachu i proporcjach niemal jak kombi, tak C4 X najbliżej jest do sedana. Owszem z profilu przypomina nieco C4 z doczepionym tyłem od C5 X, ale tam otwiera się cała klapa dając wygodny dostęp do bagażnika.
Jeśli chodzi o wnętrze, z przodu mamy praktycznie 1:1 model C4. Pod względem przestrzeni z kolei, producent chwali się przede wszystkim rekordową w tej klasie ilością miejsca na wysokości kolan, wynoszącą 198 mm, i oparciom bardziej odchylonym do tyłu (27 stopni). Oprócz tego Citroen zaznacza, że dzięki szerokości nadwozia wynoszącej 1 800 mm, trzy osoby dorosłe mogą siedzieć obok siebie.
Citroen e-C4 różni się od modelu C4 tym, czego nie widać – napędem. I te różnice są widoczne niemal w każdym aspekcie jazdy.
Citroen e-C4 to bardzo udany elektryk, który w trasie na pewno się nie sprawdzi, nie zapewni zasięgu na dalekie podróże, ale w mieście odwdzięczy się nie tylko niezłym zasięgiem, ale i rewelacyjnym komfortem oraz przestrzenią. Francuzi zachowali się dość odważnie oferując odmianę elektryczną już na samym początku rynkowej przygody nowej generacji C4 - pisaliśmy podczas naszego testu.
Citroen C4 X i E-C4 X - cennik wrzesień 2023
Silniki benzynowe
- 1.2 PureTech 100, Feel - 111 600 zł
- 1.2 PureTech 130 EAT8, Feel Pack - 126 900 zł
- 1.2 PureTech 130 EAT8, Shine - 136 850 zł
- 1.2 PureTech 130 EAT8, Shine Pack - 141 350 zł
Silnik Diesla
- 1.5 BlueHDi 130 EAT8, Feel Pack - 135 400 zł
- 1.5 BlueHDi 130 EAT8, Shine - 145 350 zł
- 1.5 BlueHDi 130 EAT8, Shine Pack - 149 850 zł
Napęd elektryczny
- EV 136, Feel - 186 200 zł
- EV 136, Feel Pack - 190 650 zł
- EV 136, Shine - 200 100 zł
- EV 136, Shine Pack - 204 600 zł
