Najniższe emerytury i renty po waloryzacji w 2021 roku
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]. ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Fałszywe maile z ZUS. Kiedy powinniśmy uważać?
Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego przypomina, że ZUS nie wysyła maili do swoich klientów z informacją o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.
- Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu - mówi Krystyna Michałek.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00.
Oszustwa na pracownika ZUS. Jak wygląda?
Oszuści często podszywają się pod pracowników ZUS i pukają do drzwi. Podają różne preteksty, byle tylko dostać się do mieszkania - z reguły seniorów. Obiecują np. przeliczenie emerytury, co oznacza jej podwyższenie. Były też przypadki, że prosili o ostatni odcinek emerytury, by na tej podstawie obliczyć wysokość dodatku do świadczenia. Tak naprawdę chodziło o spisanie danych emeryta, by potem najprawdopodobniej na nie zaciągnąć kredyt.
Krystyna Michałek apeluje do seniorów o ostrożność. W przypadku niepracujących emerytów i rencistów pracownicy ZUS nie mają powodu do niezapowiedzianych wizyt w ich domach.
- O wszelkich zmianach w emeryturach i rentach informujemy pisemnie. Nasi pracownicy nie odwiedzają w domach seniorów - mówi Krystyna Michałek.
Nie przegap
