Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna od kwietnia do czerwca 2019 roku Facebook interweniował aż 1,5 mln razy w sprawie treści dotyczących samobójstw i samookaleczenia. Problem nie dotyczy tylko Facebooka. Na Instagramie było ponad 800 tys. takich interwencji.
Właśnie z tego powodu technologiczny gigant chce zaostrzyć politykę dotyczącą prezentacji skutków samookaleczeń, wykluczyć tego typu treści z sekcji Explore w Instagramie, zaostrzyć zasady dotyczące treści promujących zaburzenia odżywiania. Oprócz tego zamierza głębiej przyjrzeć się, w jaki sposób użytkownicy rozmawiają w mediach społecznościowych o samobójstwach.
Telefon zaufania
Na razie Facebook publikuje na stronach przeznaczonych dla polskich użytkowników numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży - 116 111.
"18 kontaktów każdego dnia w związku z myślami samobójczymi. Osiem - w związku z działaniami autodestrukcyjnymi, takimi jak cięcie się, przypalanie, wyrywanie włosów, czyli z wyrządzaniem sobie krzywdy po to, by wyciszyć wewnętrzny lęk i napięcie" - mówi w rozmowie z "DGP" Lucyna Kicińska, koordynatorka Telefonu przy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Warto zaznaczyć, że jeszcze cztery lata temu telefonów było zaledwie 2-3 dziennie. To wyraźny sygnał, że coraz więcej osób potrzebuje takiego kontaktu. W 2018 roku odebrano 98 tys. takich telefonów oraz odczytano prawie 10 tys. wiadomości.
Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 4
