Polskie firmy transportowe znajdują się na pozycji lidera branży drogowej w Europie, jednak obecnie utrzymanie silnej pozycji wiąże się dla nich z wieloma wyzwaniami. Głównymi zagrożeniami są nowe regulacje unijne – tzw. pakiet mobilności – oraz pandemia koronawirusa SARS-CoV-2.
Pakiet mobilności jest poważnym wyzwaniem dla branży transportowej, jak wynika z badania ICAN Research dla Continental Opony Polska, co dziesiąta badana firma postrzega nowe regulacje jako dużą trudność. Prezesi badanych firm wskazywali na pakiet mobilności jako zagrożenie, które bacznie obserwują. Niektóre firmy pracują obecnie nad strategią dostosowania się do nowych wymagań unijnych, inne obserwują postępy prac nad regulacją. Tymczasem, zdaniem ekspertów, nawet 20 proc. polskich przewoźników świadczących usługi na rynku europejskim może sobie nie poradzić z tym wyzwaniem.
- Złoto bedzie notować kolejne rekordy?
- Na Zalando kupisz odzież... używaną
- Ponad tysiąc nowych zakażeń koronawirusem. To najwyższy wynik od początku pandemii
- Bank ostrzega przed oszustami. Z kont mogą znikać pieniądze
- Minister zdrowia: Na wiosnę będziemy mieć szczepionkę. Jej cena wyniesie około 2 euro
- Maseczki w szkołach będa obowiązkowe? Nowe wytyczne MEN
Jak wynika z badania, polskie firmy z sektora transportu są bardzo elastyczne i szybko dostosowują się do zmian wywołanych pandemią. 73 proc. firm zweryfikowała własną dojrzałość biznesową w sytuacji kryzysowej, wdrożyła plan działań (73 proc.) i zakomunikowała go wewnątrz swojej organizacji (72 proc.).
Głównym trendem, który powinien się utrzymać w branży transportowej w perspektywie kolejnych pięciu lat, jest wzrost popytu na usługi transportowe dla przewozów samochodowych. Drugim jest wzrost wymagań w zakresie jakości obsługi klientów korzystających z usług branży transportowej. Podium zamyka dbałość o bezpieczeństwo na drodze.
Ponadto według ankietowanych, w kolejnych pięciu latach w sektorze transportu będą także nasilać się trendy dotyczące ekologii i ekonomii, czyli dążenie do redukcji spalania oraz redukcji emisji CO2.
- Złoto bedzie notować kolejne rekordy?
- Na Zalando kupisz odzież... używaną
- Ponad tysiąc nowych zakażeń koronawirusem. To najwyższy wynik od początku pandemii
- Bank ostrzega przed oszustami. Z kont mogą znikać pieniądze
- Minister zdrowia: Na wiosnę będziemy mieć szczepionkę. Jej cena wyniesie około 2 euro
- Maseczki w szkołach będa obowiązkowe? Nowe wytyczne MEN
- W naszej opinii w perspektywie najbliższych 10 lat polska branża transportu drogowego będzie dalej rosnąć ze względu na konsolidację biznesu, duże firmy będą łączyć się z mniejszymi przedsiębiorstwami, które najbardziej odczują negatywny wpływ pakietu mobilności- mówi Stanisław Rosół, Dyrektor Handlowy Działu Opon Użytkowych w Continental Opony Polska. - Brexit, pakiet mobilności, koronawirus, konieczność ograniczenia emisji spalin – to trudności, z którymi polski transport będzie się zmagał. Po rozmowach z liderami branży jesteśmy przekonani, że wyjdzie z tej walki zwycięsko i będzie w 2030 roku wciąż dominował na europejskim rynku- podsumowuje.