https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga między Brzozą a Łabiszynem i dalej w stronę Barcina już prawie nie nadaje się do użytku

Wojciech Mąka
Teraz zniszczoną drogą z Brzozy do Łabiszyna praktycznie nie można już bezpiecznie jeździć
Teraz zniszczoną drogą z Brzozy do Łabiszyna praktycznie nie można już bezpiecznie jeździć Dariusz Bloch
Droga z Brzozy do Łabiszyna i Barcina zostanie zmodernizowana najwcześniej za dwa lata. Po zniszczonej przez ciężarówki nawierzchni coraz trudniej się jeździ.

Droga między Brzozą a Łabiszynem i dalej w stronę Barcina już prawie nie nadaje się do użytku. Mieszkańcy opowiadają, że asfalt w ostatnich czasach został rozjeżdżony przez ciężarówki. - Nawierzchnia jest spękana, koleiny takie, że jeździ się jak po torach - mówią. - Tymczasem na drodze jest coraz więcej rowerzystów... O remoncie mówiło się od lat, ale nagle wszystko ucichło.
[break]

- Wiemy, że droga wojewódzka nr 254 bezwzględnie wymaga kompleksowej modernizacji i to zadanie zostanie przygotowane do realizacji w możliwie najkrótszym czasie - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

O planach remontowo-modernizacyjnych ponad 50-kilomentrowego odcinka drogi mówiło się już siedem lat temu. ZDW wyłonił nawet projektanta - poznańską firmą „Fojud”. Trzy lata temu przedstawiciele firmy odwiedzali nawet samorządowców i mieszkańców, m.in. Łabiszyna, konsultując z nimi projekt. Tyle że potem „Fojud” upadł.

Michał Sitarek uprzedza: - Mając pierwsze sygnały o kłopotach firmy, przygotowaliśmy przetarg na studium techniczne. Dokumentacja musi także zawierać raport i decyzję środowiskową. To dokumenty, które umożliwią realizację inwestycji w oparciu o unijne środki.

ZDW chce, żeby droga powstała w systemie „zaprojektuj i zbuduj” - ta sama firma projektuje i ta sama wykonuje budowę. ZDW planuje, że dokończenie dokumentacji i rozstrzygnięcie przetargu zajmie jeszcze dwa lata. Budowa drogi jest przewidziana w unijnej perspektywie 2014
-2020 i jak zapewnia Michał Sitarek, inwestycji nic nie zagraża.

Szacunkowo modernizacja całej drogi - od Brzozy aż do Wylatowa - ma zostać podzielona na cztery odcinki i kosztować około 300 mln zł.

Po modernizacji jezdnia ma mieć szerokość 7 metrów. Po jednej stronie drogi na całej długości w kierunku Brzozy mają się znaleźć chodnik i ścieżka rowerowa. Także kierowcy autobusów będą mieli lżej, bo na drodze pojawią się zatoczki przy przystankach. Niektóre skrzyżowania zostaną przebudowane, pojawi się kilka rond. Jedno na pewno będzie w Brzozie na wysokości szkoły, następne dwa zaplanowano w Łabiszynie.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bartek n
Tak gdyby to laczylo jakies dwie polwymarle wiochy pod ugorem o nazwie Torun to juz by mialo nie tylko asfalt ale pewnie i tez swiete figury co 100 metrow zeby Rydzyk mial gdzie klepac swe paciorki.
z
znawca
zasypać koleiny mąką /wapienną
M
Mati
No właśnie gdyby ta droga prowadziła na "toruń" to zapewne była by już oddana do użytku po remoncie. Obiecywano nam tę drogę już dwa lata temu,że będzie oddana do użytku nie wspomnę o rozpoczęciu budowy,a teraz okazuje się że przesunięto o kolejne dwa lata. To jest kpina i żenada rządzących i "gddkia". Droga jest w tak fatalnym stanie,że aby nią jechać naprawdę trzeba mocno trzymać kierownicę w rękach,uważać by nie wjechać w dziury,by nie wpaść w kilkucentymetrowe koleiny,jeździ się tragicznie po tej drodze a oni sobie kpią ponownie,że prace zostaną rozpoczęte za dwa lata,debilizm nie zna granic,co jest ważniejsze życie ludzki i komfort podróży oraz bezpieczeństwo czy finanse. Niech się panowie w "krawatach" przejadą z Brzozy Bydgoskiej przez Łabiszyn do Barcina i zobaczą jak się jeździ. Ludzi nie róbcie sobie jaj z kierowców i zróbcie w końcu tą drogę. Przecież projekty były już zrobione i to kilka i co pieniądze wywalone w błoto. Żenada.
s
sossek
Przecież ta droga nie prowadzi do Torunia to na pewno musi swoje w kolejce odczekać. Ja nie wiem czy włodarze Bydgoszczy to takie ciapy że nie potrafią o swoje zawalczyć. Podobnie z drogą DK 15 która już jest planowana ale DK 25 równie mocno uczęszczaną (jak skończą S5 będzie dużo bardziej) jakoś nie ma nawet planów modernizacji. GDDKiA Bydgoszcz do roboty!!! Nie wszystkie drogi prowadzą do Torunia.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski