Cyprinus połakomił się na wątrobę z czosnkiem

Przemysław Peszek
16,2 kilograma miał karp złowiony przez 15-latka
16,2 kilograma miał karp złowiony przez 15-latka nadesłane
15-letni Robert Kukiel, syn znanego w środowisku bydgoskich karpiarzy Ryszarda Kukiela, złowił kolejnego medalowego karpia. Tym razem na Jeziorze Tuszynek koło Osieka.

Ryba została złowiona w niedzielę 31 maja, około godziny 15.30, po 15-minutowym holu, i ważyła 16,2 kg (norma Złotego Medalu PZW została przekroczona o 1,2 kg). Za przynętę posłużyła tonąca kulka proteinowa o smaku wątroby marki „Max Carp” i pływająca kulka proteinowa, tzw. pop-up, o smaku czosnku marki „Anaconda”.

W skład zestawu wchodziło 3,9-m wędzisko „Daiwa AKN - krzywa ugięcia 3,5 lbs”, kołowrotek „Daiwa Infinity BRX 5500”, żyłka 0,35 mm „Quantum Salsa”, przypon z plecionki „Korda N-Trap” i hak nr 4 „Korda Kurv Shank”.

- Wraz z kolegami i synem wybrałem się w sobotę, 30 maja, nad jezioro Tuszynek koło Osieka. W ciągu dnia było stosunkowo ciepło i nie spodziewaliśmy się brań. Mieliśmy nadzieję, że ryby będą aktywne w godzinach nocnych i tak faktycznie było. Jednak łowione przez nas karpie nie przekraczały masy 11 kilogramów. Następnego dnia było również ciepło, a momentami wręcz upalnie. Powoli myśleliśmy o zwinięciu zestawów i spakowaniu się.

Około godziny 15.30 nastąpiło energiczne branie na kiju Roberta. Po zacięciu ryby syn wiedział, że ma do czynienia z pokaźną rybą. Wsiedliśmy szybko do łodzi i popłynęliśmy po karpia, który przez dłuższy czas nie dawał za wygraną. W trakcie trzeciej próby podebrania karp skapitulował i po 15-minutowej walce wylądował w podbieraku. Podczas pomiarów okazało się, że jest to dorodny lustrzeń, ważący 16,2 kg. Po tych czynnościach i sesji zdjęciowej ryba wróciła do wody. Mam nadzieję, że niebawem karp uszczęśliwi kolejnego wędkarza. Mimo młodego wieku, mój syn był opanowany i zachował silne nerwy - powiedział „Expressowi” Ryszard Kuliel.

Za ten wyczyn przyznajemy 252,5 punktów konkursowych (202,5 w klasyfikacji PZW plus 50 za wypuszczenie ryby do wody) w klasyfikacji Ryby Łowiska Specjalnego.

Jezioro Tuszynek znajduje się w pobliżu miejscowości Osiek w województwie pomorskim. Powierzchnia lustra wody wynosi 22 ha, a średnia głębokość to 2,5 m. Dno jest muliste i zarośnięte, ale znajdują się także miejsca czyste i twarde. Brzeg jeziora jest porośnięty grążelem, trzciną i skrzypem wodnym.

Wzdłuż linii brzegowej i nie tylko znajdują zatopione drzewa, które mają na celu stworzenie atrakcyjnych miejscówek. Nad jeziorem stworzono 11 ogólnie dostępnych stanowisk do wędkowania. Więcej informacji o łowisku na stronie internetowej www.tuszynek-lowisko-karpiowe.ugu.pl

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.