reklama

Coraz więcej osób przed nabyciem mieszkania lub domu przegląda miejscowe plany zagospodarowania [WYWIAD]

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Barbara Liszkiewicz Czyżewska<br><br>Barbara Liszkiewicz - Czyżewska<br>
Barbara Liszkiewicz CzyżewskaBarbara Liszkiewicz - Czyżewska Tadeusz Pawlowski
Z Barbarą Liszkiewicz-Czyżewską, zastępcą dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Bydgoszczy, rozmawia Sławomir Bobbe.

Czy to możliwe, by obecnie ktokolwiek nie wiedział, że niedaleko jego domu czy bloku miasto zamierza w najbliższym czasie wybudować na przykład drogę?
Jeżeli sporządzony jest plan miejscowy, to każdy mieszkaniec ma prawo i możliwość wglądu do niego. Są one dostępne zarówno w naszej siedzibie jak i poprzez Internet. Nie trzeba nawet wychodzić z domu, by się z planami zapoznać.

Czy bydgoszczanie korzystają z takich możliwości i sprawdzają w planach, jaka będzie przyszłość ich najbliższej okolicy?
Świadomość konieczności zerknięcia w plany przed podjęciem tak ważnej decyzji jak zakup domu czy mieszkania jest coraz większa i coraz więcej osób przed zakupem przegląda plany zagospodarowania.

Nie we wszystkich miejscach w Bydgoszczy plany są jednak uchwalone i obowiązujące. Co wtedy?
Wbrew pozorom dla sporego obszaru miasta są plany. Na teraz około 37 proc. powierzchni miasta funkcjonuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, na dalsze 10 proc. plany są właśnie sporządzane. Do tego trzeba dodać jeszcze około 30 proc. terenów leśnych. To naprawdę dużo. Ale nawet gdy trafi się inwestycje w miejscu nieobjętym planem, pozostają inne dokumenty. ZDMiKP zanim wytyczy drogę, najpierw prowadzi konsultacje. Każdy, kto choć trochę zainteresowany jest tematem, z pewnością do takiej informacji dotrze. Zdarzało się przecież, że plany takie były przez mieszkańców oprotestowane.

W jakich miejscach bydgoszczanie protestowali przeciw budowie drogi w ich sąsiedztwie i protest ten okazał się skuteczny?
Tak było choćby w sprawie S5, której wytyczenie zaproponowano śladem ulicy Wyszyńskiego. Zaprotestowali zdecydowanie przeciwko takiemu pomysłowi mieszkańcy Bartodziejów, a właściwie nieruchomości mających znaleźć się najbliżej trasy ekspresowej. Tymczasem analizy wskazują, że w tym miejscu 85 procent to ruch miejski, a 15 procent stanowi tranzyt.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bydzio

Budowac, budowac i jeszcze raz budowac! Kamienna musi byc czteropasmowa. Pani Anka - stop twojej prywacie. Nie zablokujesz postepu naszego 360 000 miasta tak jak ongis probowal to niejaki pan Baranowski- tez na Kamiennej tylko ze na Bartodziejach.

R
Ros

Chyba Twardowskiemu wpadło by do głowy aby budować parking na Starym Mieście lub zabudowywać brzegi Brdy powyżej Wodociągów ( diabelskie pomysły ).

L
Lena

U nas faktycznie nie istnieje prawidłowa gospodarka przestrzenna . Zezwolenia na budowę otrzymuje się gdzie dusza zapragnie . Przykład terenów w strefie ochronnej Wodociągów . Niszczymy przyrodę i samych siebie . Nic dziwnego , że woj.Kuj.pomorskie wiedzie prym w zachorowalności na nowotwory .Tylko głupcy podcinają gałąż na której siedzą.

M
Mateusz

Powyżej Wodociągów wprowadzono już dawno strefę ochronną Brdy .Dlaczego wydawane są zezwolenia na budowę domów tuż nad rzeką przy ul.Opławiec oraz zanieczyszcza środowisko rzeki , zasypując ziemią cmentarną wąwóz przy ul.Piaski róg Baranowskiego . Z tej rzeki pijemy wodę !

A
Anka

zadam zatem pytanie dotyczące niby tych protestów... moja rodzina zakupiła działkę w latach 50-tych była droga dojazdowa wytyczona i tory kolejowe (obecnie ul. Kamienna) czy ktoś może mi powiedzieć GDZIE WTEDY W PLANACH w latach 50-tych była ul. Kamienna.... bo my zakupiliśmy DZIAŁKĘ BUDOWLANĄ do której miała być doprowadzona droga po likwidacji torów kolejowych..... tak samo Wyszyńskiego..... zostały pobudowane domy, były ogródki działkowe a komuna wytyczyła Wyszyńskiego... wszystko do sprawdzenia na mapach miasta......więc te plany miasta to sobie w tyłek możecie wsadzić.... ja już włodarzom NIE WIERZĘ.... minęło ponad 60 lat odkąd cały czas jesteśmy w posiadaniu działki bez dojazdu za to w między czasie została wybudowana trasa W-Z, a nasze postulaty zostały OLANE !!!!

A
Anka

te plany można przeglądać i tysiąc razy a wy ludzie NIE MACIE PEWNOŚCI..... piszę to z doświadczenia.... moja rodzina została wykiwana (bo my chcemy mieć ciasny ale własny kąt w postaci domu) tyle ile my straciliśmy na nieruchomościach to dawno w ciepłych krajach wille byśmy sobie pobudowali....jakimś dziwnym trafem tam gdzie się budujemy po kilkudziesięciu latach budują miejskie autostrady.....aż strach cokolwiek w tym kraju budować.....szczególnie po tej specustawie...

s
super drogowiec

ale 15 % tirow przelicza sie na nawet na 60 % osobowych /Dombrowicz odpadł/

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3