W przypadku Chmielnika inwestycja jest planowana po zachodniej stronie miasta w ciągu dróg krajowych nr 73 i 78. Początek obwodnicy znajdzie się na włączeniu do nowego ronda – tam rozpoczyna się wschodnia obwodnica Chmielnika. Dla Onetu o inwestycji wypowiedziała się Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Chmielnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu dróg krajowych. Inwestycja uwolni szybko rozbudowującą się miejscowość od problemów komunikacyjnych oraz poprawi jakość życia i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Nowa droga nr 78 jest ważnym połączeniem z aglomeracją śląską, droga krajowa nr 73 to istotne połączenie regionalne między Kielcami i autostradą A4 i województwem podkarpackim.
Obwodnica Osieka będzie wybudowana po stronie południowej miasta. Będzie to droga jednojezdniowa (o długości 3,2 km), pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 79. Rzecznik kieleckiego GDDKiA tłumaczy:
Osiek przez lata stanowił tzw. wąskie gardło na tej trasie. Ostre zakręty uniemożliwiały sprawny i bezpieczny ruch drogowy w tym miejscu. Nowa inwestycja ułatwi podróże pomiędzy Sandomierzem a Krakowem.
Źródło: Onet
