Bydgoszcz zamawia kolejne niskopodłogowe tramwaje. Za dwa lata tylko takie mają jeździć po szynach

OPRAC.:
Mikołaj Romanowski
Mikołaj Romanowski
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował o rozszerzeniu zamówienia na nowoczesne tramwaje. 30 marca rozszerzyliśmy zamówienie nowoczesnych tramwajów. Do zamówionych już 21 pojazdów, dołączy kolejnych 19 „niskopodłogowców" z Pesy - informują drogowcy w komunikacie na stronie ZDMiKP.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował o rozszerzeniu zamówienia na nowoczesne tramwaje. 30 marca rozszerzyliśmy zamówienie nowoczesnych tramwajów. Do zamówionych już 21 pojazdów, dołączy kolejnych 19 „niskopodłogowców" z Pesy - informują drogowcy w komunikacie na stronie ZDMiKP. Filip Kowalkowski
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy poinformował o rozszerzeniu zamówienia na nowoczesne tramwaje. 30 marca rozszerzyliśmy zamówienie nowoczesnych tramwajów. Do zamówionych już 21 pojazdów, dołączy kolejnych 19 „niskopodłogowców" z Pesy - informują drogowcy w komunikacie na stronie ZDMiKP.

- Za dwa lata zakończymy całkowitą wymianę taboru w Bydgoszczy. Wykorzystamy na ten cel pozyskane fundusze europejskie - informuje ZDMiKP w Bydgoszczy

Dodatkowe tramwaje w Bydgoszczy zostały zamówione z tzw. prawa opcji.

W ubiegłym roku miasto podpisało umowę na dostawę 10 pojazdów z możliwością rozszerzenia zamówienia o zakup kolejnych nowoczesnych pojazdów. Te tramwaje są już montowane w zakładach bydgoskiej Pesy. Z początkiem roku uruchomiono środki na realizację drugiej transzy zamówienia na 11 tramwajów i teraz domówiono kolejnych 19 sztuk. Zgodnie z umową cały kontrakt finalizowany będzie w 2025 roku.

Po realizacji całego zamówienia i zakupie nowego taboru, wszystkie stare Konstale znikną z bydgoskich torowisk.

Bez środków unijnych nie udałoby się wymienić taboru na nowy

- Bydgoszcz będzie jednym z pierwszych polskich miast z całkowicie wymieniona flotą tramwajów – mówi Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Na uwagę zwraca jednak czas w jakim tego dokonujemy. Przed dekadą posiadaliśmy dwa nowoczesne pojazdy. Wkrótce nasza flota będzie składać się z 75 nowoczesnych pojazdów. Mając na uwadze, że koszt jednego tramwaju to ponad 10 mln zł wydaliśmy na ten cel około 750 mln złotych. Ten sukces nie byłby możliwy bez europejskich środków. To chwila, w której warto docenić naszą obecność w Unii Europejskiej.

Zobacz wideo: Dawna farbiarnia przy Wyspie Młyńskiej. Tak wygląda teraz. Jak się zmieni?

Źródło informacji:ZDMiKP w Bydgoszczy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brrr
Pamiętam naklejki „Jeździsz starym tramwajem z powodu Polskiego Ładu”.

Naklejone były kiedy Polski Ład nie był jeszcze w mocy, a ostatni tramwaj był kupiony ponad 7 lat temu.

Teraz Polski Ład obowiązuje i pieniądze się pojawiły? Hahah
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski