https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz przyjazna kierowcom? Tak mówi ranking, ale użytkownicy dróg twierdzą inaczej

Krzysztof Wypijewski
Nie tylko na ulicy Fordońskiej jeździ się w Bydgoszczy powoli.
Nie tylko na ulicy Fordońskiej jeździ się w Bydgoszczy powoli. Tomasz Czachorowski
To już siódma edycja „Rankingu miast przyjaznych kierowcom”. Według jego twórców, gród nad Brdą – po raz pierwszy od 2018 roku – znalazł się na podium. Czy zasłużenie?

Ranking opracowuje firma Oponeo wraz z aplikacją Yanosik. Bazuje on na systemie punktowym, który w sposób możliwie najbardziej rzetelny stara się odzwierciedlać rzeczywistość. Tym samym pozwala ocenić sytuację w każdym analizowanym mieście z osobna, ale również zestawiać wyniki. Miejscowości podzielono na dwie kategorie: do i powyżej 300 tys. mieszkańców.

Zakres cech, które powinno mieć miasto przyjazne kierowcom, jest szeroki. Obejmuje takie zagadnienia, jak: szybkość poruszania się zmotoryzowanych, liczbę zgłoszonych kolizji czy parkowanie (w tym rozwój sieci Park & Go). Uwzględnia także koszty ponoszone przez kierowców – taryfikatory stref parkowania, wydatki na ubezpieczenia, wymianę opon czy średnie ceny paliw. Zwracana jest również uwaga na rozwiązania mające na celu promowanie ekojazdy. Stąd dodatkowe punkty mogło otrzymać miasto z rozwiniętym systemem carsharingowym, czy dużą dostępnością stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Miasta przyjazne kierowcom. Mocny lider i duże zmiany w miastach od 300 tys. mieszkańców

Wśród największych polskich miejscowości zdecydowanym liderem w ogólnej klasyfikacji jest Gdańsk, który kolejny rok z rzędu konkurencję pozostawił daleko w tyle. To miasto, które wyróżnia zwłaszcza szeroka sieć stacji do ładowania samochodów elektrycznych.

Tuż za nim uplasował się Kraków (skok z 5. miejsca), gdzie ceny za ubezpieczenie auta są najbardziej przystępne. Podium zamykają ex aequo Szczecin (awans z 4. pozycji) i Bydgoszcz (zmiana z 5. lokaty).

Miasto przyjazne kierowcom. Bydgoszcz na podium od 2018, kierowcy zdziwieni

Co wpłynęło na awans grodu nad Brdą? Zdaniem twórców rankingu, rozwój systemu Park & Ride, duży – bo aż 15% – spadek liczby kolizji, płynny ruch i rozsądne ceny za ubezpieczenia OC. Dużo jest jednak jeszcze do poprawy, chociażby w kwestii rozwoju infrastruktury dedykowanej autom elektrycznym. Zdecydowanie wolniej niż w innych miejscowościach powyżej 300 tys. mieszkańców rozwija się także carsharing.

Mieszkańcy grodu nad Brdą nie kryją jednak zdziwienia takim rezultatem.

Bydgoszcz jest „rozkopana”, wszędzie objazdy, utrudnienia w ruchu, korki. To ma być miasto przyjazne kierowcom? Może będzie po zakończeniu remontów, ale w ostatnich miesiącach na pewno nim nie jest – czytamy na jednym z internetowych forów.

I jako pierwszy z brzegu przykład podają wydarzenia z wtorkowego południa. Gdy wodociągowcy zamknęli fragment północnej nitki ul. Jagiellońskiej (w kierunku centrum), z miejsca utworzył się gigantyczny korek. W tym samym czasie potężny zator powstał też na Wiaduktach Warszawskich w stronę Fordonu.

W śląskich miastach do 300 tys. mieszkańców jeździ się najlepiej

Województwo śląskie jest regionem o najwyższym stopniu urbanizacji, a po miastach na jego obszarze jeździ się naprawdę dobrze. Potwierdzają to tegoroczne wyniki. Pierwsze miejsce należy do Sosnowca, gdzie można bezpłatnie parkować, a naładowanie elektrycznego samochodu nie stanowi problemu. Na drugim znalazła się Częstochowa, czyli miasto, w którym ubezpieczenia OC są tanie. Podium zamykają Gliwice ze stosunkowo niskimi cenami paliw i płynnym ruchem. Miastem coraz bardziej przyjaznym kierowcom staje się Toruń – awansujący z ósmego miejsca na czwarte. Największe rozczarowanie mogą przeżywać rzeszowianie. W 2022 r. ich miejscowość zajmowała trzecie miejsce, a w 2023 r. spada na szóste.

Szczegółowe wyniki na stronie internetowej: www.oponeo.pl/ranking-miast-przyjaznych-kierowcom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

y
yacaR
w innych miastach sa ronda gdzie zeby jechac w prawo mozna objechac bezkolizyjnie poza rondem ( tak jak jeden zjazd przy turbinowym) ale u nas trzeba pokornie czekac z innymi co jada prosto powiekszajac zator. tak to jest jak posady dostaja "ogrodnicy" a nie inzynierowie po budownictwie
y
yacaR
9 sierpnia, 13:23, Gy54:

Co za bzdury Bydgoszcz jest najgorszym miastem dla kierowców ,mieszkam tu niestety już 50 lat i co roku jest gorzej . Proszę o wymienienie 1 słownie jednego udogodnienia dla kierowców np jakiś poszerzenie ulicy czy wybudowanie zatoczki dla autobusów

u nas sie zwęża istniejace szerokie drogi ... np OGINSKIEGO

y
yacaR
A niebiescy juz zbieraja na kampanie PIS na W.Polskiego gdzie nie ma przejscia ani kosciola ani szkoły ani zlobka a sa za to szerokie 3 pasy z "50-tka"
W
W.
Gdańska nieprzejezdna,Jagiellońska nieprzejezdna,na Fordońskiej jeden pas ruchu i ogromne korki już trzeci rok. Tak samo ciągłe korki na Kamiennej. Z Nakielskiej(która też jest zakorkowana) do Fordonu(14 km) w godzinach szczytu jadę ponad godzinę. Ten ranking to kpina z bydgoskich kierowców.
G
Gy54
Co za bzdury Bydgoszcz jest najgorszym miastem dla kierowców ,mieszkam tu niestety już 50 lat i co roku jest gorzej . Proszę o wymienienie 1 słownie jednego udogodnienia dla kierowców np jakiś poszerzenie ulicy czy wybudowanie zatoczki dla autobusów
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski