https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Gdzie nowe stacje?

Tomasz Zieliński
Dotychczas jedyną fordońską stacją BRA jest sklep IKEA. Od marca przystanków ma być znacznie więcej.
Dotychczas jedyną fordońską stacją BRA jest sklep IKEA. Od marca przystanków ma być znacznie więcej. Dariusz Bloch
Cztery firmy złożyły swoje oferty w przetargu na obsługę systemu miejskich rowerów w latach 2018-2021. Spośród szesnastu nowych stacji aż dwanaście powstać ma w Fordonie.

Obsługą BRA w nowym, trzyletnim wydaniu zainteresowane są: dotychczasowy operator Bike U z Warszawy (oferta: 5,525 mln zł), konsorcjum firm Kabit i Megasonic z Warszawy (5,583 mln zł), WIM System z Rzeszowa (5,896 mln zł) oraz NextBike Polska z Warszawy (6,262 mln zł). O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą między innymi zadeklarowana cena rozbudowy i obsługi systemu oraz zadeklarowany czas reakcji na usuwanie zgłaszanych przez użytkowników usterek.

Przez najbliższe dwa-trzy miesiące ratuszowi urzędnicy analizować będą złożone oferty. Podpisanie umowy planowane jest jesienią. Wyłoniony operator będzie obsługiwał Bydgoski Rower Aglomeracyjny w latach 2018-2020. Nowy sezon BRA rozpocznie się w marcu przyszłego roku.

Czy rozpoznasz te uwiecznione na starych fotografiach miejsca? [QUIZ]

- W ramach nowej umowy uruchomionych zostanie szesnaście nowych stacji, a system obejmie, między innymi, Fordon - wyjaśnia Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. - Dodatkowo, zamówienie skonstruowaliśmy w sposób umożliwiający znaczną rozbudowę BRA w trakcie trwania umowy. Dzięki temu po zakończeniu rozbudowy ulicy Grunwaldzkiej nowe stacje Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego będą mogły pojawić się także na Czyżkówku i Osowej Górze. Wszystkie rowery w stacjach będą nowe.

Ile czasu zajmuje przejście ronda Fordońskiego w Bydgoszczy w godzinach szczytu?

To ważna zapowiedź, bo w kolejce po stacje BRA ustawiają się kolejne bydgoskie dzielnice. Po ubiegłorocznych konsultacjach ratusz, po naradach ze środowiskami rowerowymi oraz zespołem ds. polityki rowerowej miasta Bydgoszczy, postawił przede wszystkim na 70-tysięczny Fordon. To decyzja logiczna, choć na pewno trudna: stacji i możliwości pedałowania domagała się niemal każda bydgoska dzielnica. Warto też zauważyć, że rozbudowa systemu BRA pociągnąć musi za sobą rozszerzenie układu dróg dla jednośladów w całej Bydgoszczy, z Fordonem na czele, o czym pisaliśmy na łamach „Tygodnika Fordon”.

12 nowych stacji spośród 16, które mają powstać, funkcjonować będzie w Nowym i Starym Fordonie. Część z nich zlokalizowana będzie w obrębie przystanków linii tramwajowej. Ułatwi to korzystanie z nowego połączenia komunikacyjnego uruchomionego w ubiegłym roku. Planowana lokalizacja fordońskich stacji roweru miejskiego to:

1. Stary Fordon,

2. Swobodna/Piłsudskiego,

3. Andersa/Wolna,

4. Pelplińska/Jarużyńska,

5. Pelplińska/Skarżyńskiego,

6. Brzechwy/Szancera,

7. Andersa/Kleeberga,

8. Twardzickiego/Bołtucia,

9. Twardzickiego/Teski,

10. Kaliskiego/UTP,

11. Romanowskiej/Centrum Onkologii,

12. Akademicka/Korfantego.

Kolejne cztery stacje powstaną w przyszłym roku na Górzyskowie, Glinkach, Bartodziejach i w rejonie ronda Kujawskiego.

Szerszą niż początkowo zakładano rozbudowę systemu umożliwiła dobra sytuacja finansowa miasta. Z początkiem tego roku pula pieniędzy przeznaczonych na rozbudowę miejskich jednośladów zwiększona została o 1,5 mln zł.

Historia Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego nie jest długa. System został uruchomiony w 2014 roku. Szybko stał się wyjątkowo popularnym środkiem transportu. Miłość bydgoszczan do bezpłatnych rowerów przeszła najśmielsze oczekiwania urzędników i ...operatora sieci. W trakcie dwóch sezonów użytkownicy dokonali ponad miliona wypożyczeń, dzięki czemu ustępowaliśmy jedynie stolicy.

Przeczytaj: Komu grozi szybka eksmisja na bruk?

Obecnie do dyspozycji użytkowników BRA jest 37 stacji i 395 rowerów. Dwa spośród tych przystanków ufundowały firmy Atos oraz IKEA. Tym samym szwedzki potentat - niejako „kuchennymi drzwiami” - wprowadził miejskie jednoślady do Fordonu.

Zasada korzystania z systemu roweru aglomeracyjnego nie zmieni się: pierwsze 20 minut korzystania z BRA jest i pozostanie bezpłatne.

Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
odp
ma być. jest przecież na liscie.
v
vodi
własny rower to najlepszy pomysł ale nie każdego stać.
r
rower
jest prosty sposób, kupić sobie indianę i ją sobie serwisować
B
BYDGOSZCZANIN
Ja przestałem korzystac z tych rowerów po tym jak zauważyłem ze hamulce to tam mogole nie działają kto to serwisuje sie pytam ? wogole te rowery sa ciężkie toporne i zle sie nimi jezdzi.
U
Użytkownik
Najbliższe stacje BRA są oddalone od zielonych arkad o conajmniej 5 min pieszo ;) Nowo powstała stacja BRA w rejonie ronda kujawskiego nadal jest w znacznym oddaleniu od największego centrum handlowego w Bydgoszczy. Zielone Arkady powinny postarać się o własną stację BRA.
T
Tomek
Ja prawie straciłem życie zjeżdżając rowerem BRA z niesprawnymi hamulcami ulicą Kujawską.
Jak były nowe to było super, teraz szkoda gadać...
T
Tomek
"Dotychczas jedyną fordońską stacją BRA jest sklep IKEA"

Dla redaktora pała z topografii własnego miasta. IKEA leży na Brdyujściu.
E
Egoista
powinna być zaraz przy wyjściu
W
Wyżyny
Rondo Toruńskie aż się prosi o stację - ścieżka rowerowa, dużo miejsca na lokalizację stacji i obsługa całych Wyżyn na skarpie. Najbliższa stacja na Rondzie Fordońskim a ścieżka rowerowa do Centrum zaczyna się przy Rondzie Toruńskim!
r
rowerzysta
Pomysł super. Rowery tępe hamulce, ostatni czasy problemy ze zwrotami - zamki. co 3 rower zepsuty. Niby wina "nasza" ale po co jest firma obsługująca?
P
Pol
Brakuje w tym newralgicznym punkcie stacji rowerowej. Mogłaby być na wysokości galeri Fordon.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski