https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoska szkoła w elitarnym gronie. Prestiżowa nagroda za wspieranie nauki muzyką

(em)
Leszek Sobieraj, dyrektor ZS nr 24 w Bydgoszczy z nagrodą European Language Label 2024
Leszek Sobieraj, dyrektor ZS nr 24 w Bydgoszczy z nagrodą European Language Label 2024 ZS nr 24 w Bydgoszczy
Zespół Szkół nr 24 im. M. Rejewskiego w Bydgoszczy został wyróżniony prestiżową nagrodą European Language Label 2024 za realizację projektu Erasmus+ pt. „Love Music, Love Yourself”.

European Language Label (Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych) to certyfikat jakości w edukacji językowej. Jest wyróżnieniem za nowoczesne techniki kształcenia i promuje osiągnięcia metodyczne oraz dydaktyczne. Zespół Szkół nr 24 im. M. Rejewskiego w Bydgoszczy znalazł się w elitarnym gronie bowiem co roku wyróżnionych zostaje zaledwie 5 projektów.

Projekt "Love Music, Love Yourself", zdobył nagrodę za innowacyjne podejście do edukacji oraz zaangażowanie w rozwój umiejętności społecznych i akademickich uczniów, zwłaszcza tych zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jest doskonałym przykładem tego, jak kreatywność, współpraca międzynarodowa i muzyka mogą zmieniać życie młodych ludzi,oferując im szanse na lepszą przyszłość.

- To dla nas wielkie wyróżnienie, docenienie wielu osób, które pracowały przy projekcie. Często byli to nauczyciele, którzy do nas dopiero co dołączali i nie mieli żadnego doświadczenia w realizowaniu takich zadań. Okazało się, że świetnie się spisali bowiem efekt jest wspaniały. Nasza szkoła była po raz pierwszy koordynatorem takiego projektu w całej Bydgoszczy. To też jest dla nas bardzo ważne - mówi nam Leszek Sobieraj, dyrektor ZS nr 24, który podczas gali Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie nagrodę odebrał.

Koordynatorem projektu w szkole była natomiast Katarzyna Nawrocka, nauczycielka języka angielskiego.

- W innowacyjny sposób wykorzystaliśmy muzykę i działania muzykoterapeutyczne do rozwijania niezbędnych umiejętności u uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji. Dzięki udziałowi w muzycznych zajęciach terapeutycznych rozwinęli umiejętności lepszej koncentracji i zrozumienia swoich uczuć poprzez muzykę/taniec oraz poprawili umiejętności komunikacji i współpracy. Zwiększyli też poczucie pewności siebie i własnej wartości. Odwiedzając miejsca takie jak filharmonia, czy opera uczniowie poznali rolę muzyki klasycznej w rozwoju osobistym. Dzięki realizacji projektu, uczniowie nauczyli się współpracy w międzynarodowym środowisku i odkryli moc muzyki jako narzędzia wspierającego rozwój - powiedziała nauczycielka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Edukacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski