- Najważniejszą inwestycją w regionie jest wciąż droga ekspresowa S5. Jesteśmy pełni optymizmu, bo w drugiej połowie tego roku wykonawcy znajdujących się na południe od Bydgoszczy odcinków 5, 6 i 7 będą je oddawać do użytku - mówi Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zaawansowanie prac na tych właśnie odcinkach przekracza już 60 procent i gdy tylko zima odpuści, prace zostaną zintensyfikowane. Ostatnia faza robót nie jest już tak praco - i czasochłonna, bo sprowadza się do prac wykończeniowych, montażu ekranów akustycznych i znaków drogowych, czy szerzej mówiąc elementów bezpieczeństwa.
Tomasz Okoński dodaje, że w tym roku oddany zostanie także fragment odcinka nr 3 Maksymilianowo- Tryszczyn, stanowiący element północnej obwodnicy Bydgoszczy. Sam wiadukt nad linią kolejową w Maksymilianowie ma być ukończony dopiero w połowie 2020 roku.
- Przyglądając się postępom prac na północnych odcinkach trasy S5, a często jeżdżę między Bydgoszczą a Puckiem, jestem bardzo sceptyczny co do zakończenia inwestycji nawet w przyszłym roku - stwierdza Adam Wełna, bydgoski przedsiębiorca. - Wczoraj niewielki ruch budowlańców było widać tylko w pobliżu Świecia i Włók, aczkolwiek rozumiem, że jest mroźna zima i prace są mocno ograniczone. Oby po ustąpieniu chłodów ruszyły pełną parą...
Przeczytaj także: Zima na dłużej zastopowała budowę trasy S-5 w naszym regionie [zdjęcia]
Przypomnijmy, że kujawsko-pomorska trasa S5 podzielona jest na 7 odcinków inwestycyjnych i będzie miała 130 km długości. Połączy się z S5 w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku.
Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!