https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

BiT City II. Sukces może zależeć od decyzji podjętej w Warszawie

Sławimir Bobbe
Na inwestycjach kolejowych w naszym regionie mają zyskać głównie pasażerowie
Na inwestycjach kolejowych w naszym regionie mają zyskać głównie pasażerowie Dariusz Bloch
Kolej - do roku 2023 - ma dostać zastrzyk 43 miliardów złotych na inwestycje. Przynajmniej część z tej kwoty może zostać wykorzystana na modernizację połączeń z Bydgoszczy.

[break]
Zakończyły się właśnie konsultacje społeczne dotyczące Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Mimo wakacji, udało się ich nie przespać, a bydgoski głos dochodził nie tylko od organizacji społecznych (Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska czy zachęcająca do zgłaszania uwag „Lepsza Bydgoszcz”), ale również od lokalnych samorządów. Aktywność i odpowiedni lobbing mogą mieć ogromne znaczenie, bowiem zapisane w KPK projekty są warte prawie 70 miliardów złotych. To oznacza, że wiele pomysłów nie zostanie zrealizowanych, przynajmniej do roku 2023. Dla Bydgoszczy najistotniejsze jest bezpośrednie połączenie ze Szczecinem.

- Realizacja odcinków: Bydgoszcz-Piła oraz Piła-Krzyż pozwoliłaby na bezpośrednie połączenie Bydgoszczy ze Szczecinem (obecnie pociągi jeżdżą głównie przez Poznań). Ponadto usprawniona zostałaby komunikacja wewnątrz regionu pomiędzy Bydgoszczą a Nakłem, gdzie bydgoski samorząd planuje włączenie tego odcinka do szybkiej kolei metropolitalnej. Dzięki elektryfikacji odcinka Piła-Krzyż mogłoby odżyć także dawne połączenie Bydgoszczy z Berlinem - pisze Ruch Obywatelski „Lepsza Bydgoszcz”.

- Wysłaliśmy uwagi do projektu KPK i zamierzamy prowadzić dalsze działania lobbingowe, mające na celu pozytywne odniesienie się do naszych uwag - zapewnia Magdalena Mike-Gęsicka, dyrektor marszałkowskiego departamentu nadzoru właścicielskiego i transportu publicznego.

Marszałek zabiega o wpisanie odcinka trasy Bydgoszcz-Tczew na listę podstawową, uznając, że pozostawienie jej na liście rezerwowej nie gwarantuje w ogóle realizacji projektu. Podkreśla się, że szlak ten był elementem wpisanym na listę projektów podstawowych w kontrakcie terytorialnym, a jego finansowanie miało odbywać się ze środków krajowych.

Marszałek województwa chciałby też - w wypadku tworzenia listy projektów aglomeracyjnych - by w programie ujęto BiT City II.

Dla Bydgoszczy oznaczałoby to budowę parkingów park and ride (parkuj i jedź) przy stacjach kolejowych Bydgoszcz Wschód, Bydgoszcz Główna i Bydgoszcz Bielawy, dyslokację stacji przeładunkowej na stacji Bydgoszcz Wschód oraz stacji techniczno-postojowej, zlokalizowanej przy ulicy Artyleryjskiej. Wartość tego projektu szacowana jest na 55 milionów złotych.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do una
Apeluje tez zeby zlikwidowac polaczenia do wsi Torun z Grudziadza przez Chelmze i z Sierpca przez Lipno bo tamtedy jezdzi tylko pies z kulawa noga....
u
un
Najpierw naucz się pisać polskie litery a potem apeluj . IP217.115.*.* .
c
cosik
Apeluje do naszych wladz zeby reaktywowac koniecznie linie Bydgoszcz- Wagrowiec przez Szubin i Kcynie. Paluki nie moga sie doczekac polaczenia z Metropolia Bydgoska!
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski