Kończy się przebudowa skrzyżowania ulicy Szubińskiej z Piękną. Już działa sygnalizacja świetlna. Brakuje tylko oznakowania pasów ruchu na jezdni.
<!** Image 2 alt="Image 83575" sub="Rys. Mirosław Tomacki">Na zmodernizowanym skrzyżowaniu ul. Szubińskiej z Piękną ruch drogowy w zasadzie odbywa się bez ograniczeń. Niebawem pojawią się tam nowe znaki F-10 oraz strzałki na jezdni i wyznaczone pasy ruchu.
Z obserwacji ruchu drogowego, a w szczególności zachowań kierowców, wynika, że nie wszystko jest jasne. Chodzi o to, że wykonywane są manewry zawracania z obu wlotów ul. Szubińskiej. Ten manewr jest zabroniony paragrafami 72.3 i 87.2 rozporządzenia ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Stanowi ono, że strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcenie w lewo, umieszczona na lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem pionowym B-23 „zakaz zawracania” lub ruch kierowany jest sygnalizatorem S-3. Na tym skrzyżowaniu, gdy działa trójbarwna sygnalizacja zawracanie jest zabronione, bo zezwolenie na ruch w tym kierunku, nadaje właśnie sygnalizator. Jednak przy wyłączonych światłach lub żółtym sygnale ostrzegawczym zawracać można, ponieważ nie ma ustawionego znaku B-23 „zakaz zawracania”.
<!** reklama>Z kolei wyjazd z ul. Pięknej, pomimo że odbywa się przy ogólnym sygnale, w rzeczywistości jest przejazdem bezkolizyjnym - rysunek szczegółowy A. Oznacza to, że na kierunku ruchu, od pozycji pojazdu 1 do pozycji pojazdu 5 i 6 nie ma kolizji z innymi uczestnikami ruchu. W tym czasie, zarówno piesi jak i pojazdy 7 i 8 mają nadawany czerwony sygnał. Uwaga! Zielona strzałka (warunkowy wjazd na skrzyżowanie) zapala się, gdy dla innych uczestników ruchu nadawany jest sygnał czerwony. Dlatego przy warunkowym wjeździe nie powinniśmy mieć kolizji, ani z pieszym, ani z pojazdem.