O 16 nowych stacji ma zostać w przyszłym roku powiększony system Bydgoskiego Roweru Miejskiego. O propozycjach lokalizacji dodatkowych stacji dyskutowali podczas ostatniego spotkania członkowie Zespołu ds. Polityki Rowerowej.
Niebawem przetarg na BRA
Przypomnijmy, obecny sezon jest ostatnim w ramach obowiązującej trzyletniej umowy z operatorem BRA.
- W związku z tym, w drugiej połowie roku planujemy ogłosić przetarg na obsługę systemu roweru miejskiego w latach 2018-2020 - zapowiada Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, BRA rozstanie rozbudowany.
Zespół ds. Polityki Rowerowej - społeczne gremium doradzające urzędnikom w sprawie rozwoju miasta w kierunku wspierania jednośladów - dyskutował o ogólnych zasadach funkcjonowania BRA przez najbliższe trzy lata. Wypracowano też wstępną listę lokalizację 16 nowych stacji.
Skonfrontowana ona została z dwoma wariantami lokalizacji przygotowanymi przez ZDMiKP. W efekcie wskazano 12 miejsc w Fordonie oraz cztery poza naszą dzielnicą, o które powinien zostać rozbudowany BRA.
Rekomendowane miejsca stacji rowerowych to:
- Stary Fordon
- Swobodna/Piłsudskiego
- Andersa/Wolna
- Pelplińska/Jarużyńska
- Pelplińska/Skarżyńskiego
- Brzechwy/Szancera
- Andersa/Kleeberga
- Twardzickiego/Bołtucia
- Twardzickiego/Teski
- Kaliskiego/UTP
- Romanowskiej/CO
- Akademicka/Korfantego.
W centrum też nowe stacje BRA
Oprócz Fordonu, kolejne stacje znaleźć miałyby się w lokalizacjach:
- Kołobrzeska/Koszalińska
- Gnieźnieńska/Gołębia
- Kujawska/Konopnickiej
- Boya-Żeleńskiego/Komuny Paryskiej.
Zobacz też:
Uwaga wypadek. Zderzenie autobusu z osobówką
Rekomendacja zespołu jest propozycją i punktem wyjścia do ewentualnej dyskusji.
Wśród warunków, jakie postawione zostaną ubiegającym się o obsługę BRA w kolejnych trzech latach jest, m.in., gwarancja możliwości rozbudowy systemu w trakcie obowiązywania umowy maksymalnie o 25 stacji.
System ma funkcjonować od marca do końca października, a wszystkie rowery będą nowe.
Przypomnijmy, że zorganizowanie nowych przystanków roweru aglomeracyjnego było możliwe dzięki nadwyżce w budżecie miasta, zaoszczędzonej przy projekcie rozbudowy ul. Grunwaldzkiej. Udało się tam uzyskać dofinansowanie unijne, a miejskie środki przeznaczyć na inne cele, w tym rozbudowę sieci BRA.
Polub nas na Facebooku
Kumulacja w Lotto. Kolejny raz nie padła wygrana. Czy wyniki 13.04.17 przyniosą miliony?
Pogoda na piątek 14.04.2017