W sumie 34 zespoły będą rywalizować w Basket Lidze Kobiet i I lidze pań oraz 74 w I i II lidze panów.
Dobiega końca proces licencyjny. Na zapleczu ekstraklasy powinno wystąpić 17 zespołów (Legia wywalczyła awans, a GTK Gliwice wykupiło dziką kartę w PLK): Siarka Tarnobrzeg, KKS Pro Basket Kutno (spadkowicze z PLK), R8 Basket Kraków, Śląsk Wrocław, KK Warszawa (awans z II ligi) oraz Enea Astoria Bydgoszcz, Sokół Łańcut, GKS Tychy, Spójnia Stargard, Polonia Leszno, Pogoń Prudnik, Basket Poznań, Kotwica Kołobrzeg, Znicz Pruszków, SKK Siedlce, Nysa Kłodzko, a także spadkowicz Noteć Inowrocław, która wykupiła dziką kartę. Możliwość gry w wyższej klasie kosztowała klub 40 tys. zł, a na kwotę tę „zrzucili się” sponsorzy i kibice.
- Miasto nie dołożyło się do zakupu dzikiej karty. Taka była umowa - jeśli chcecie grać w I lidze, musicie zdobyć środki na ten cel - wyjaśnia prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.
- Już dziś zachęcam kibiców koszykówki, aby z dziką radością wspierali klub - dodaje włodarz. Klub podpisał już umowy z kilkunastoma zawodnikami. Są to: Kamil Maciejewski, Jakub Krawczyk, Maciej Kościuk, Krystian Rosiński, Mateusz Marciniak, Seweryn Sroczyński, Damian Szczepanik, Adam Lisewski, Marcin Rzosiński, Łukasz Paul (poprzednio Enea Astoria ) i Rafał Malitka. Prowadzone są rozmowy z kilkoma kolejnymi graczami.
Trenerem przez kolejne dwa lata nadal będzie Słoweniec Milos Sporar, który w połowie poprzedniego sezonu przejął zespół z rąk Łukasza Żytki.- Mam nadzieję, że ten skład pozwoli nam na walkę o wyższe cele, niż tylko utrzymanie się w I lidze. Naszym celem jest play-off - deklaruje prezes Noteci, Wojciech Kujoth.
Przygotowania do nowego sezonu drużyna rozpocznie obozem w Gniewkowie. W planach są mecze kontrolne i udział w turniejach. Będą też zmagania o Puchar Prezydenta Inowrocławia i z okazji 20. edycji tego turnieju, zapowiedziano międzynarodową obsadę. Oprócz Noteci i bydgoskiej Enei Astorii, w turnieju wezmą udział zespół ze Słowenii oraz wicemistrz Białorusi.
Inowrocławski klub opracowuje też specjalną strategię marketingową. Celem jest większe otwarcie na kibiców, także spoza miasta.
- Mamy piękną halę i piękne tradycje, więc chcemy to rozwinąć. Nowością będą choćby oprawy poszczególnych spotkań. Zaprezentować się będą w nich mogli ludzie pozytywnie zakręceni - deklaruje wiceprezes Noteci Eugeniusz Skoczyński.