Wojewódzki radny z Bydgoszczy napisał na swoim profilu na FB: - Urząd Marszałkowski nie będzie wspierał koncepcji budowy suchego portu multimodalnego w Bydgoszczy. To wiem. Powiedział mi o tym pan Stanisław Wroński, pełnomocnik marszałka Całbeckiego. Zatem wcześniejsze obietnice marszałka można między bajki włożyć. Marszałek zgrabnie odwraca uwagę od tego tematu reklamując rejs barki z.... pustymi kontenerami, który ma udowodnić, że już dzisiaj Wisła nadaje się do gospodarczego wykorzystania żeglugi. To zwykły spektakl.
- Dwa miesiące temu razem z radnym Romanem Jasiakiewiczem proponowaliśmy, żeby ożywić węzeł kolejowy Emilianowo, dalej Trzciniec i do magistrali Katowice-Gdynia - wyjaśnia „Expressowi” Andrzej Walkowiak. - Marszałek potakiwał, przyznawał racje, że to dobre rozwiązanie. A nagle po raz kolejny zaczyna promować port na Wiśle, który będzie gotowy może za 25 lat, kiedy nie będzie już czego wozić, bo ruch przejmą inne porty, np. w Hamburgu. Marszałek robi wszystko, żeby Bydgoszcz się nie rozwijała...
- Wypowiedź radnego Andrzeja Walkowiaka jest nieprawdziwa i, niestety, mimo wielokrotnego wyjaśniania, nadal uporczywie przez niego powtarzana - podkreśla Stanisław Wroński, pełnomocnika marszałka do spraw dróg wodnych.
Ogromna barka przepłynęła przez Bydgoszcz [ZDJĘCIA]
Jak informuje Wroński, województwo z Bydgoszczą i razem z 19 innymi partnerami z regionu Morza Bałtyckiego, w tym z czterema z Polski – zostało uczestnikiem międzynarodowego projektu pn. „Zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych” - EMMA.
- Dla nas celem uczestnictwa w tym projekcie jest sporządzenie studium lokalizacyjnego platformy opartej na transporcie wodnym, kolejowym, drogowym i lotniczym, uwzględniającej południowo-wschodni obszar Bydgoszczy i zachodni obszar Solca Kujawskiego z portem rzecznym na obszarze lewego brzegu Wisły - tłumaczy Stanisław Wroński. - Dokument ten, w sposób obiektywny i interdyscyplinarny, ma wskazać optymalną, szczegółową lokalizację portu, określić etapy i koszt inwestycji.
Jak wyjaśnił Urząd Marszałkowski, rejs promocyjno-badawczy odbywa się także w ramach międzynarodowego projektu EMMA. W projekt zaangażowane są środowiska naukowo-badawcze, specjaliści zajmujący się żeglugą śródlądową oraz między innymi grupa robocza do spraw inwestycji na śródlądowych drogach wodnych przy resorcie gospodarki.
