https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusem bez korków i na czas [INFORMATOR]

Tekst i rys. Mirosław Tomacki
Do końca kwietnia drogowcy mają oddać do ruchu przebudowany odcinek zachodniej jezdni al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Do końca kwietnia drogowcy mają oddać do ruchu przebudowany odcinek zachodniej jezdni al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

<!** Image 3 align=none alt="Image 207466" sub="Sposób jazdy na rondzie Skrzetuskim po modernizacji zachodniej jezdni. Kierowca pojazdu w pozycji 2. po skręceniu w lewo nie może zająć zewnętrznego pasa ruchu, a kierowca pojazdu w pozycji 4. prawego pasa na al. kard. Wyszyńskiego">

Zmodernizowana nitka wyposażona będzie w buspas od ul. Powstańców Wielkopolskich do ronda Fordońskiego.<!** reklama>

Jadąc od północy al. Wyszyńskiego, pas ruchu dla pojazdów komunikacji publicznej zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Powstańców Wlkp., w miejscu poszerzonego do trzech pasów ruchu odcinka zachodniej jezdni (rys. 2). Przed rondem Skrzetuskim odpowiednie oznakowanie pionowe i poziome umożliwi kierowcom skręcenie z buspasa w prawo, w stronę szpitala Jurasza. Prosto przez skrzyżowanie pojedziemy dwoma pasami, a w lewo i zawracając z pasa wewnętrznego (rys. 1.).

<!** Image 5 align=none alt="Image 207466" sub="Początek buspasa znajduje się za skrzyżowaniem z ul. Powstańców Wlkp. i nowym przystaniem autobusowym">

Więcej sygnalizatorów

Przebudowa ronda Skrzetuskiego w Bydgoszczy jest ściśle związana z powstałym pasem ruchu dla autobusów. Obejmuje tylko zmiany w organizacji ruchu na północnym wlocie i południowym wylocie, wytyczenie dodatkowego pasa ruchu wewnątrz ronda oraz korektę sygnalizacji świetlnej, w tym montaż sygnalizatorów ze światłem białym (rys. 2). Bez zmian pozostają: kierunki ruchu na południowym wlocie i wlotach z ul. Skłodowskiej-Curie, program sygnalizacji świetlnej oraz kształt wyspy centralnej. Nowością będzie zakaz wjeżdżania na prawy pas ruchu wewnątrz skrzyżowania przez pojazd w pozycji 2. Również podczas skręcania w prawo od strony szpitala pojazdem w pozycji 4. trzeba będzie zmienić przyzwyczajenia i nie zajmować prawego pasa na al. Wyszyńskiego.

<!** Image 7 align=none alt="Image 207472" sub="Nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów na zachodniej jezdni al. kard. Wyszyńskiego. Pokonanie przejścia i przejazdu może odbywać się dwuetapowo z wykorzystaniem azylu">Dwa przejścia i dwa przejazdy

 

Dotychczasowe przejście dla pieszych, zlokalizowane pomiędzy rondem Skrzetuskim a rondem Fordońskim zostało gruntownie przebudowane. W odległości ok. 80 m od przejścia jezdnia przechodzi w cztery pasy ruchu, z których skrajne przeznaczone są na buspasy (rys. 3.). Dla zwiększenia bezpieczeństwa ciąg przejścia i przejazdu dla rowerów rozdzielono wyspami kanalizującymi, tworząc azyle o szerokości 2 m. Ponadto przejście i przejazd wyposażony jest w nową sygnalizację ostrzegawczą (rys. 3.).

<!** Image 9 align=none alt="Image 207472" sub="Organizacja ruchu na końcowym odcinku buspasów przed rondem Fordońskim. Pojazd w pozycji 1. ma pierwszeństwo przed zmieniającym pas ruchu autobusem. Pojazd w pozycji 2. zmienia pas ruchu i ustępuje pierwszeństwa autobusowi">**Koniec inwestycji i buspasów**

Krańcowy odcinek inwestycji znajduje się w obrębie przystanku autobusowego przed rondem Fordońskim. Prawy buspas kończy się linią przystankową i zamykającą go powierzchnią wyłączoną z ruchu. Lewy buspas zamykany jest linią jednostronnie przekraczalną i przechodzi w pas ruchu dla pojazdów skręcających w lewo.

Cel - usprawnić komunikację

Oprócz specjalnego pasa dla autobusów na al. Wyszyńskiego komunikacja zbiorowa w Bydgoszczy ma być jeszcze usprawniona w dwóch miejscach i to w tym roku. Na ul. Kujawskiej w kierunku ronda Bernardyńskiego i na al. Jana Pawła II w kierunku ronda Toruńskiego. Miasto już przeznaczyło na to pieniądze.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu Autobusem bez korków i na czas [INFORMATOR]
D
DO: PASAŻER
autobus nie wyjeżdża z zatoki na terenie zabudowanym. on jest po prostu na innym pasie ruchu. więc tak, musi ustąpić. radzę przyglądać się ze zrozumieniem.
k
kz
"Jeżeli 4 /słownie cztery/ pasy jezdni przeznaczone będą dla wszystkich pojazdów, korków nie będzie. "

Nieprawdą jest, jakoby. Korki nie biorą się z tego, że dwa pasy to za mało, tylko z tego że rondo Fordońskie jest zakorkowane.
S
SF
~pasażer napisal(a):
----------------------

> Na ostatnim rysunku autobus 68 ma waszym zdaniem ustąpić pierwszeństwo kierowcy jadącemu swoim pasem ruchu. A czy w tym momencie nie obowiązuje pierwszeństwo przejazdu dla autobusu wyjeżdżającemu z zatoczki na terenie zabudowanym?
Autobus przy włączeniu się do ruchu nie ma pierwszeństwa- Ar.18 Kodeksu Drogowego
D
Dalia
Zbudujcie obwodnicę, to TIR-ów nie będzie I buspasy będą zbędną inwestycją.
d
drogowiec
Wszelakie by-passy kojarza sie z chorymi i to też jest chore od samego mieszania herbata nie bedzie słodsza
k
kama
Jeżeli 4 /słownie cztery/ pasy jezdni przeznaczone będą dla wszystkich pojazdów, korków nie będzie. Buspasy niepotrzebne. Nikt nie będzie musiał uczyć się skąplikowanych dojazdów. Można to zrobić na próbę.
p
pasażer
Na ostatnim rysunku autobus 68 ma waszym zdaniem ustąpić pierwszeństwo kierowcy jadącemu swoim pasem ruchu. A czy w tym momencie nie obowiązuje pierwszeństwo przejazdu dla autobusu wyjeżdżającemu z zatoczki na terenie zabudowanym?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski