Zobacz wideo: Teleporada w jeden dzień? Nowy pomysł ministra zdrowia.
- Aplikacja „Dbamy o Bydgoszcz” to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Dzięki niej możemy szybciej reagować na zgłoszenia bydgoszczan i przekazywać zwrotną informację o sposobie załatwienia sprawy. Aplikacja powstała do zgłaszania miejskich usterek, dzikich wysypisk, itp. Braliśmy pod uwagę sugestie mieszkańców w zakresie funkcjonalności samej aplikacji i wdrożyliśmy je wychodząc z założenia, że sami użytkownicy najlepiej wskażą nam co można poprawić i usprawnić - mówi Marta Stachowiak, rzecznik Urzędu Miasta Bydgoszczy.
Polecamy
Miejskie problemy można zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl. Dostępnych jest 9 kategorii spraw związanych z bezpieczeństwem i porządkiem, drogami, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami. Po wybraniu kategorii, trzeba krótko opisać problem, podać lokalizację na mapie oraz dołączyć zdjęcia. Jeżeli temat jest trudny do opisania w kilku zdaniach, warto podać swój numer telefonu w razie ewentualnych pytań ze strony odpowiednich służb. Po wypełnieniu formularza, wystarczy wysłać zgłoszenie. Następnie mieszkaniec otrzymuje bieżące informacje w zgłoszonej sprawie.
Aplikacja "Dbamy o Bydgoszcz" - ponad 5,5 tysiąca zgłoszeń od mieszkańców
Uruchomiony latem system, do końca 2020 roku działał pilotażowo, w tym czasie mieszkańcy mogli zgłaszać opinie i propozycje dotyczące funkcjonalności aplikacji.
- Po kilku miesiącach działania aplikacji widzimy, że w tej chwili nie ma potrzeby zmieniać kategorii zgłoszeń. Użytkownicy „Dbamy o Bydgoszcz” póki co nie zgłaszali takiej konieczności - wyjaśnia Marta Stachowiak.
Od czerwca do grudnia 2020 roku wpłynęło łącznie ponad 5,5 tysiąca zgłoszeń od mieszkańców. Urząd Miasta informuje, że ponad 80 procent z nich została wykonana, a pozostałe są w trakcie realizacji. Najwięcej trafiło do ZDMiKP (uszkodzone znaki, bariery, uszkodzona jezdnia, chodnik, itd.). Poza tym - do Straży Miejskiej (pomoc bezdomnym, źle zaparkowany pojazd, itp.), Wydziału Gospodarki Komunalnej i Biura Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi.
"Dbamy o Bydgoszcz" - różne opinie użytkowników aplikacji
A jak oceniają aplikację jej użytkownicy? Oto przykładowe opinie zamieszczone w Google Play, skąd można pobrać „DoB” na telefon. - Zgłosiłem kilka usterek, głównie uszkodzone nawierzchnie, dziury w drogach. Jeden przypadek został oznaczony jako wykonany, a nawet nie został ruszony. Reszta zgłoszonych usterek jest zawieszona. Jak na razie żadna zgłoszona usterka nie została naprawiona w ciągu kilku miesięcy - pisze pan Piotr. Pozytywnie ocenia działanie systemu pan Sławomir, który stwierdził: - Aplikacja spełnia swoje zadanie, działa jak należy, na zgłoszone problemy jest bardzo szybka reakcja. Przydałaby się jeszcze możliwość indywidualnego usuwania komunikatów, które straciły ważność.
ZOBACZ TEŻ
Bydgoszcz. Ogromny pożar przy ul. Bocznej na Bartodziejach [...
