<!** Image 1 align=left alt="Image 194134" >1. Ostatnio wiele mówi się o działaniach Amber Gold, której zarzuca się prowadzenie działalności parabankowej, zgłaszają się klienci, którzy nie otrzymali pieniędzy ze swoich lokat. Czy poszkodowani są również w naszym regionie?
Do naszej delegatury z terenu województwa, ani przed tym, gdy sprawa stała się głośna, ani później, nie wpływały skargi konsumentów. Co nie znaczy, że ich nie ma, mogły trafić bezpośrednio do centrali w Warszawie.<!** reklama>
2. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy wybieraniu lokaty dla swoich oszczędności, by nie drżeć później o ich wypłatę?
Warto zawsze zastanowić się, czy lokować swoje oszczędności w instytucjach, które nie posiadają statusu banku. Żeby podjąć racjonalną decyzję, można zasięgnąć opinii Komisji Nadzoru Finansowego, która publikuje na swoich stronach informacje o instytucjach, co do działań których ma wątpliwości.
3. Jak UOKiK może pomóc potencjalnym poszkodowanym?
UOKiK nie prowadzi interwencji w sprawach indywidualnych roszczeń finansowych. Uruchomiliśmy jednak centrum elektronicznych porad. Za pośrednictwem e-maila pomocy udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy, mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą, może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać ze specjalnego adresu [email protected]. (BOB)
Dorota Karczewska jest dyrektorem bydgoskiej delegatury UOKiK
